DEM707 - İLERİ DEMOGRAFİ SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ DEMOGRAFİ SEMİNERİ DEM707 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Alanur Çavlin-Bircan 
Dersin amacıBu derste öğrencilerin demografi alanında belirlenen güncel konuları incelemesi, tartışması ve analitik birer yazı hazırlamaları beklenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sosyal ve ekonomik konular ile demografik konular arasında bağlantı kuran yakın tarihli literatürün öğrenilmesi
  2. Sosyoekonomik ve demografik faktörler arasındaki ilişkiler açısından sorun ve öncelikli alanların öğrenilmesi
  3. Veri analizi için gerekli istatistiki paketlerin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
  4. Sosyoekonomik ve demografik faktörler arasındaki ilişkiler üzerine bir makalenin nasıl yazılacağının öğrenilmesi
  5. Makale hazırlanması ve sunumu konusunda beceri kazanılması
Dersin içeriğiSosyal demografi üzerine okumalar
Ekonomik demografi üzerine okumalar
İleri ekonomik ve sosyal demografi yaklaşımlarının ampirik veri üzerinde uygulanması
İstatistik paketlerinin kullanımı; bulguların tablo haline getirilmesi; sonuçların sunumu
Ekonomik ve sosyal demografi alanında tercihen Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları verilerini kullanmak üzere bir konunun teorik ve uygulamalı makale yazımı amacıyla seçilmesi
Seçilen konu üzerinde tartışılması, içeriğinin belirlenmesi, metodolojisinin tespiti ve yazılı hale getirilmesi
Hazırlanan yazının sınıfta sunulması
Makalenin gözden geçirilmesi ve son haline getirilmesi 
KaynaklarDay, Robert A. (1998). Write and Publish a Scientific Paper, Arizona: Oryx Press.
Behar, Cem (1982). "Nüfusbilimin Nesnesi", Toplum ve Bilim, Sayı:17
Caldwell, J.C. (1996). "Demography and Social Science", Population Studies, Vol.50, pp. 305-333.
Lovitts, B. and Wert, E. (2009). Developing Quality Dissertations in the Social Sciences: A Graduate Student's Guide to Achieving Excellence. Sterling, VA: Stylus Publishing.
Petit, Véronique and Charbit, Yves (2013). The French School of Demography: Contextualizing Demographic Analysis, Population and Development Review Supplement 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKursun tanıtımı: Müfredat + Akademik makale nasıl yazılır? Günde 15 dakikada doktora tezi nasıl yazılır? Araştırma sorusu
2. HaftaKonu listesinin ve araştırma sorusunun teslimi
3. HaftaSeçilen konuların sunumu
4. HaftaArkaplan ve literatür bölümünün teslimi
5. HaftaArkaplan ve literatür bölümünün sunumu
6. HaftaTeori ve operasyonel çerçeve bölümünün teslimi
7. HaftaTeori ve operasyonel çerçeve bölümünün sunumu
8. HaftaÖn analizin teslimi
9. HaftaÖn analizin sunumu
10. Haftaİkincil analizin teslimi
11. Haftaİkincil analizin sunulması
12. HaftaAnaliz revizyonunun teslimi
13. HaftaTaslak makalenin teslimi
14. HaftaFinal makalenin sunumu
15. HaftaFinal makalenin revizyonu
16. HaftaFinal makalenin teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler840
Sunum00
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 4 64
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje000
Ödevler51050
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14848
Toplam İş Yükü3889300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir.   X 
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır.    X
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur.    X
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir.   X 
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar.    X
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir.    X
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir.    X
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir.    X
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek