DEM707 - İLERİ DEMOGRAFİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ DEMOGRAFİ SEMİNERİ | DEM707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Alanur Çavlin-Bircan | |||||
Dersin amacı | Bu derste öğrencilerin demografi alanında belirlenen güncel konuları incelemesi, tartışması ve analitik birer yazı hazırlamaları beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Sosyal demografi üzerine okumalar Ekonomik demografi üzerine okumalar İleri ekonomik ve sosyal demografi yaklaşımlarının ampirik veri üzerinde uygulanması İstatistik paketlerinin kullanımı; bulguların tablo haline getirilmesi; sonuçların sunumu Ekonomik ve sosyal demografi alanında tercihen Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırmaları verilerini kullanmak üzere bir konunun teorik ve uygulamalı makale yazımı amacıyla seçilmesi Seçilen konu üzerinde tartışılması, içeriğinin belirlenmesi, metodolojisinin tespiti ve yazılı hale getirilmesi Hazırlanan yazının sınıfta sunulması Makalenin gözden geçirilmesi ve son haline getirilmesi | |||||
Kaynaklar | Day, Robert A. (1998). Write and Publish a Scientific Paper, Arizona: Oryx Press. Behar, Cem (1982). "Nüfusbilimin Nesnesi", Toplum ve Bilim, Sayı:17 Caldwell, J.C. (1996). "Demography and Social Science", Population Studies, Vol.50, pp. 305-333. Lovitts, B. and Wert, E. (2009). Developing Quality Dissertations in the Social Sciences: A Graduate Student's Guide to Achieving Excellence. Sterling, VA: Stylus Publishing. Petit, Véronique and Charbit, Yves (2013). The French School of Demography: Contextualizing Demographic Analysis, Population and Development Review Supplement |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kursun tanıtımı: Müfredat + Akademik makale nasıl yazılır? Günde 15 dakikada doktora tezi nasıl yazılır? Araştırma sorusu |
2. Hafta | Konu listesinin ve araştırma sorusunun teslimi |
3. Hafta | Seçilen konuların sunumu |
4. Hafta | Arkaplan ve literatür bölümünün teslimi |
5. Hafta | Arkaplan ve literatür bölümünün sunumu |
6. Hafta | Teori ve operasyonel çerçeve bölümünün teslimi |
7. Hafta | Teori ve operasyonel çerçeve bölümünün sunumu |
8. Hafta | Ön analizin teslimi |
9. Hafta | Ön analizin sunumu |
10. Hafta | İkincil analizin teslimi |
11. Hafta | İkincil analizin sunulması |
12. Hafta | Analiz revizyonunun teslimi |
13. Hafta | Taslak makalenin teslimi |
14. Hafta | Final makalenin sunumu |
15. Hafta | Final makalenin revizyonu |
16. Hafta | Final makalenin teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 9 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü | 38 | 89 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir. | X | ||||
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır. | X | ||||
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur. | X | ||||
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar. | X | ||||
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir. | X | ||||
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek