OLC656 - SAYISAL ALANLARDA SORU HAZIRLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAYISAL ALANLARDA SORU HAZIRLAMA | OLC656 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Proje | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr.Selahattin Gelbal, Doç. Dr. Hülya Kelecioğlu, Doç. Dr. Nuri Doğan, Doç. Dr. Duygu Anıl | |||||
Dersin amacı | Sayısal alanda güvenilir, geçerli ve kullanışlı bir test geliştirebilmek . | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Test deseni, maddelerin hazırlanması, testin oluşturulması ve değerlendirilmesi, puanlama, bilgisayarda uygulanan testler. | |||||
Kaynaklar | Haladyna, T. M., Downing, S. M., & Rodriguez, M. C. (2002). A review of multiple-choice item-writing guidelines for classroom assessment. Applied Measurement in Education, 15(3), 309-334. Haladyna, T. M. & Downing, S. M. (2004). Construct-irrelevant variance in high-stakes testing. Educational Measurement: Issues and Practice, 23(1), 17-27. Hogan, T. & Murphy, G. (2007). Recommendations for preparing and scoring constructedresponse items: What the experts say. Applied Measurement in Education, 20(4), 427?441. Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. PegemA yayıncılık, Ankara. Moreno, R., Martínez, R., & Muñiz, J. (2006). New guidelines for developing multiple-choice items. Methodology, 2(2), 65-72. Reckase, M. (1996). Test construction in the 1990s: Recent approaches every psychologist should know. Psychological Assessment, 8(4), 354-359. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Kaynaklara erişim ve tarama yolları. |
2. Hafta | Genel başlıklar |
3. Hafta | Test özellikleri |
4. Hafta | Madde tipleri ve test uzunluğu |
5. Hafta | Test puanlarının kullanılması ve yorumlanması |
6. Hafta | Çoktan seçmeli maddeler |
7. Hafta | Çoktan seçmeli maddeler |
8. Hafta | Yapılandırılmış yanıtlı maddeler |
9. Hafta | Yapılandırılmış yanıtlı maddeler puanlanması |
10. Hafta | Çoktan seçmeli maddeler ve yapılandırılmış yanıtlı maddeler |
11. Hafta | Çeşitli madde tiplerinin ağırlıklandırılması |
12. Hafta | Testlerin değerlendirilmesi |
13. Hafta | Test formatlarının karşılaştırılması |
14. Hafta | Bilgisayarda uygulanan testler |
15. Hafta | Projenin hazırlanması |
16. Hafta | Proje teslimi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 35 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 60 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ödevler | 3 | 24 | 72 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 32 | 108 | 208 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek