OLC656 - SAYISAL ALANLARDA SORU HAZIRLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAYISAL ALANLARDA SORU HAZIRLAMA OLC656 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Proje  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr.Selahattin Gelbal, Doç. Dr. Hülya Kelecioğlu, Doç. Dr. Nuri Doğan, Doç. Dr. Duygu Anıl 
Dersin amacıSayısal alanda güvenilir, geçerli ve kullanışlı bir test geliştirebilmek . 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ilişkilendirerek kullanır. Çeşitli tipteki maddeleri geliştirir, denetler ve değerlendirir. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir. Bilgisayarda uygulanan testleri, kağıt-kalem testleri ve computer adaptive testler ile karşılaştırır.
Dersin içeriğiTest deseni, maddelerin hazırlanması, testin oluşturulması ve değerlendirilmesi, puanlama, bilgisayarda uygulanan testler.  
KaynaklarHaladyna, T. M., Downing, S. M., & Rodriguez, M. C. (2002). A review of multiple-choice item-writing guidelines for classroom assessment. Applied Measurement in Education, 15(3), 309-334.
Haladyna, T. M. & Downing, S. M. (2004). Construct-irrelevant variance in high-stakes testing. Educational Measurement: Issues and Practice, 23(1), 17-27.
Hogan, T. & Murphy, G. (2007). Recommendations for preparing and scoring constructedresponse items: What the experts say. Applied Measurement in Education, 20(4), 427?441.
Özçelik, D.A. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. PegemA yayıncılık, Ankara.
Moreno, R., Martínez, R., & Muñiz, J. (2006). New guidelines for developing multiple-choice items. Methodology, 2(2), 65-72.
Reckase, M. (1996). Test construction in the 1990s: Recent approaches every psychologist should know. Psychological Assessment, 8(4), 354-359.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Kaynaklara erişim ve tarama yolları.
2. HaftaGenel başlıklar
3. HaftaTest özellikleri
4. HaftaMadde tipleri ve test uzunluğu
5. HaftaTest puanlarının kullanılması ve yorumlanması
6. HaftaÇoktan seçmeli maddeler
7. HaftaÇoktan seçmeli maddeler
8. HaftaYapılandırılmış yanıtlı maddeler
9. HaftaYapılandırılmış yanıtlı maddeler puanlanması
10. HaftaÇoktan seçmeli maddeler ve yapılandırılmış yanıtlı maddeler
11. HaftaÇeşitli madde tiplerinin ağırlıklandırılması
12. HaftaTestlerin değerlendirilmesi
13. HaftaTest formatlarının karşılaştırılması
14. HaftaBilgisayarda uygulanan testler
15. HaftaProjenin hazırlanması
16. HaftaProje teslimi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler335
Sunum00
Projeler160
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje18080
Ödevler32472
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü32108208

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.     X
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.   X  
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.X    
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.  X  
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.    X
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.  X  
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.   X 
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.X    
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. X   
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek