OLC606 - EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ | OLC606 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU | |||||
Dersin amacı | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kuram ve uygulamalarla ilişkilendirmek, çeşitli ölçme kuramları ve uygulamalarının özelliklerinin ve ayırt edici yönlerinin farkında olmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve çeşitleri. Bir ölçme aracında istenen nitelikler; geçerlik ve türleri, güvenirlik ve türleri. Madde tepki kuramına giriş; genellenebilirlik kuramına giriş; değişen madde fonksiyonu ve yanlılık; test eşitleme; standart belirleme; test uyarlama. | |||||
Kaynaklar | Murphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Temel kavramlara ilişkin lisans düzeyindeki bilgilerin tartışılması |
2. Hafta | Ölçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme. |
3. Hafta | Güvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı |
4. Hafta | Güvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi |
5. Hafta | Geçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi |
6. Hafta | Geçerlik: Türleri ve geçerlik belirleme yöntemleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Test ve madde istatistikleri ve test geliştirme |
9. Hafta | Madde tepki kuramına giriş |
10. Hafta | Genellenebilirlik kuramına giriş |
11. Hafta | Değişen madde fonksiyonu ve madde yanlılığı |
12. Hafta | Test eşitleme |
13. Hafta | Standart belirleme |
14. Hafta | Test uyarlama |
15. Hafta | Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 10 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 5 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 32 | 75 | 166 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir. | X | ||||
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir. | X | ||||
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar. | X | ||||
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar. | X | ||||
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar. | X | ||||
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular. | X | ||||
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar. | X | ||||
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır. | X | ||||
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır. | X | ||||
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek