OLC606 - EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ OLC606 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Hülya KELECİOĞLU 
Dersin amacıÖlçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları kuram ve uygulamalarla ilişkilendirmek, çeşitli ölçme kuramları ve uygulamalarının özelliklerinin ve ayırt edici yönlerinin farkında olmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir ve ilişkilendirir. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların ayırt edici özelliklerini bilir. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili karşılaşılan bir sorunun çözümünü temel ilke, kavram ve kuramlara dayalı olarak düşünür.
Dersin içeriğiÖlçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve çeşitleri. Bir ölçme aracında istenen nitelikler; geçerlik ve türleri, güvenirlik ve türleri. Madde tepki kuramına giriş; genellenebilirlik kuramına giriş; değişen madde fonksiyonu ve yanlılık; test eşitleme; standart belirleme; test uyarlama. 
KaynaklarMurphy, K. R. & Davidshofer, C. O. (2000). Psychological testing and assessment. London: Allyn and Bacon Inc. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin amaçlarının ve içeriğinin tanıtımı. Temel kavramlara ilişkin lisans düzeyindeki bilgilerin tartışılması
2. HaftaÖlçme ve değerlendirme, ölçek ve türleri, ölçek dönüştürme.
3. HaftaGüvenirlik: Hata, hata ve güvenirlik ilişkisi. Gerçek puan teorisi temelinde güvenirlik kavramı
4. HaftaGüvenirlik: Güvenirlik kestirme yöntemleri, standart hata ve kestirilmesi
5. HaftaGeçerlik: Anlamı, yorumlanması, güvenirlik ile olan ilişkisi
6. HaftaGeçerlik: Türleri ve geçerlik belirleme yöntemleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaTest ve madde istatistikleri ve test geliştirme
9. HaftaMadde tepki kuramına giriş
10. HaftaGenellenebilirlik kuramına giriş
11. HaftaDeğişen madde fonksiyonu ve madde yanlılığı
12. HaftaTest eşitleme
13. HaftaStandart belirleme
14. HaftaTest uyarlama
15. HaftaSınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)105
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması15
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler115
Sunum15
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması133
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler11515
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3275166

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Ölçme ve değerlendirme, istatistik ve araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramların birikimine sahiptir.    X 
2. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kuramların neler olduğunu ve uygulamalı yönlerini bilir.     X
3. Araştırma yöntemlerini ve bu yöntemlerde kullanılacak istatistiksel yöntemleri açıklar.X    
4. Ulusal ve uluslararasısınavların sonuçlarını ölçme ve değerlendirme kavramları ile ilişkilendirerek yorumlar.    X
5. Ölçme tekniklerini kullanarak amaca uygun ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.  X  
6. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili bir sorun tespit eder, çözüm yolunu belirler ve sorunun çözümüne yönelik bilimsel araştırma yöntemlerini uygular.    X
7. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle inceler ve yorumlar.   X 
8. Ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili yeni yazılımları takip eder, problemlerine uygun olan programları kullanır.X    
9. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili olarak yapılan bilimsel çalışmalarda etik kurallara uygun davranır.    X
10. Ölçme ve değerlendirme ile ilgili kazanımlarını çalıştığı kurumlarda etkili bir şekilde paylaşır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek