POB765 - ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI | POB765 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Sorun/Problem Çözme Diğer: Grup seminerleri ve çalıştaylar, özel görüşme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz | |||||
Dersin amacı | Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için klinik problem çözme yöntemi ve özel protezler | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Özel ve karmaşık sorunları olan protez hastaları için geliştirilen özel protezler | |||||
Kaynaklar | Journal of Prosthetics and Orthotics Journal of Biomechanics Prosthetics Orthotics International Physical Therapy, Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation, Physiotherapy Canadian Journal of Physical Therapy Fizyoterapi-Rehabilitasyon |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Literatürün incelenmesi |
2. Hafta | Özel anomaliler ve etyolojik faktörler |
3. Hafta | Özel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özellikleri |
4. Hafta | Özel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalar |
5. Hafta | Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar verme |
6. Hafta | Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Sistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamaları |
9. Hafta | Çoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamaları |
10. Hafta | Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları |
11. Hafta | Psikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlar |
12. Hafta | Özel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimi |
13. Hafta | Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler |
14. Hafta | Genel tartışma |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 58 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 6 | 6 |
Ödevler | 14 | 5 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 73 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | X | ||||
4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | |||||
5. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanlarına yönelik olarak eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | |||||
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek