POB765 - ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI POB765 Güz 3 2 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Grup seminerleri ve çalıştaylar, özel görüşme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz  
Dersin amacıÖzel ve karmaşık sorunları olan hastalar için klinik problem çözme yöntemi ve özel protezler 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için en uygun protezi tasarlama, üretme, gerekli düzenlemeleri yapma ve hastaya eğitim verme becerisi kazanır.
Dersin içeriğiÖzel ve karmaşık sorunları olan protez hastaları için geliştirilen özel protezler 
KaynaklarJournal of Prosthetics and Orthotics
Journal of Biomechanics
Prosthetics Orthotics International
Physical Therapy, Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation,
Physiotherapy
Canadian Journal of Physical Therapy
Fizyoterapi-Rehabilitasyon 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLiteratürün incelenmesi
2. HaftaÖzel anomaliler ve etyolojik faktörler
3. HaftaÖzel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özellikleri
4. HaftaÖzel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalar
5. HaftaÖzel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar verme
6. HaftaÖzel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamaları
9. HaftaÇoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamaları
10. HaftaNörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları
11. HaftaPsikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlar
12. HaftaÖzel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimi
13. HaftaÖzel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler
14. HaftaGenel tartışma
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama1410
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum145
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje166
Ödevler14570
Ara sınavlara hazırlanma süresi144
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü7340300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.    X
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.      
5. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanlarına yönelik olarak eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.     
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.     
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek