ECE714 - ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KİTAPLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KİTAPLAR | ECE714 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere engelli çocukların eğitiminde kullanılan resimli çocuk kitaplarının içerik, resimleme ve fiziksel özellikler açısından örneklerle sunulup tartışılmasının sağlanması ve engelli çocukların eğitiminde kullanılan kitaplarla ilgili araştırmaların geliştirilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasıdır. Dersi alan öğrencilerden engelli çocukların eğitiminde kullanılan kitap özellikleri ve anlatma yöntemleri hakkında teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Literatür tarama, araştırma önerisi hazırlama, makale sunumları, özel gereksinimli çocuklara yönelik kitapları inceleme, özel gereksinimli çocuklar için kitap okuma yöntemleri | |||||
Kaynaklar | 1. Bağçeli Kahraman, P. ve Bayraktar, V. (Ed.). (2022). Erken çocukluk dönemi edebiyatı. İstanbul: Lisans Yayıncılık. 2. Gönen, M. (Ed.) (2021). Çocuk edebiyatı. Vizetek Yayıncılık. 3. Gönen M. ve Uyanık, G. (Ed.). (2021). Okul öncesinde çocuk edebiyatı ve etkinlik örnekleri. Ankara: Nobel Yayıncılık. 4. Güleç, H. Ve Geçgel, H. (2012). Çocuk edebiyatı okul öncesinde edebiyat ve kitap. Ankara: Nobel Kitap. 5. Oğuzkan, A. F. (2013). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları. 6. Prater, M., Dyches, T. ve Johnston, M. (2006). Teaching students about learning disabilities through childrens literature. Intervention in School and Clinic, 41(1): 14-24. 7. Sever, S. (2015). Çocuk ve edebiyat. İstanbul: Tudem Yayınları 8. Sever, S. (2015). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. İstanbul: Tudem Yayınları. 9. Turla, A. (Ed). (2018). Okul öncesi dönemde çocuk edebiyatı. Ankara: Hedef CS. 10. Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk Edebiyatı giriş. Konya: Eğitim Yayınevi. 11. Beckett, S. L. (2013). Crossover picturebooks: A genre for all ages. Routledge. 12. Grenby, M. O., Grenby, M. O., & Immel, A. (Eds.). (2010). The Cambridge companion to children's literature. Cambridge University Press. 13. Miskec, J., & Wannamaker, A. (Eds.). (2016). The early reader in children's literature and culture: Theorizing books for beginning readers. Routledge. 14. Nikolajeva, M. (2009). Power, voice and subjectivity in literature for young readers. Routledge. 15. Lukens, R. J., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2018). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. (Çev. Cenk Pamay). İstanbul: Erdem Yayınları. 16. Lynch-Brown M. C., Tomlinson M. C. & Short G. K. (2013). Essentials of children's literature. Pearson. 17. Smolen, L. A., & Oswald, R. A. (Eds.). (2010). Multicultural literature and response: Affirming diverse voices. ABC-CLIO. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma ve Dersin Tanıtımı |
2. Hafta | Kişisel yardım kitaplarının özellikleri ve konuları |
3. Hafta | Çocuk kitaplarında engellilik ve özel gereksinimlilik kavramları |
4. Hafta | Ülkemizde mevcut kitaplar |
5. Hafta | Özel gereksinimli olma kavramını anlatan hikayelerin özellikleri |
6. Hafta | Kitapların eğitim ortamında kullanımı |
7. Hafta | Kitapların eğitim ortamında kullanımı |
8. Hafta | Makale Sunumu |
9. Hafta | Makale Sunumu |
10. Hafta | Araştırma önerisi sunumları |
11. Hafta | Alan Çalışması |
12. Hafta | Alan Çalışması |
13. Hafta | Alan Çalışması |
14. Hafta | Alan Çalışması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 16 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 20 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 9 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 31 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 6 | 5 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 5 | 80 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 9 | 14 | 126 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 46 | 49 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek