ECE714 - ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KİTAPLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ENGELLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİNDE KİTAPLAR ECE714 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; öğrencilere engelli çocukların eğitiminde kullanılan resimli çocuk kitaplarının içerik, resimleme ve fiziksel özellikler açısından örneklerle sunulup tartışılmasının sağlanması ve engelli çocukların eğitiminde kullanılan kitaplarla ilgili araştırmaların geliştirilmesi için gerekli çalışmaların yapılmasıdır. Dersi alan öğrencilerden engelli çocukların eğitiminde kullanılan kitap özellikleri ve anlatma yöntemleri hakkında teorik ve pratik bilgileri kazanmış olmaları beklenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Özel gereksinimli çocuklara yönelik hazırlanan kitapların inceleme kriterlerini bilir. 2. Özel gereksinimli çocuklara yönelik hazırlanmış kitaplarla ilgili alanyazını bilir. 3. Özel gereksinimli çocuklara yönelik hazırlanmış kitapları değerlendirir. 4. Özel gereksinimli çocuklara yönelik hazırlanmış kitaplarla ilgili ölçme araçlarını geliştirir ya da uyarlar.
Dersin içeriğiLiteratür tarama, araştırma önerisi hazırlama, makale sunumları, özel gereksinimli çocuklara yönelik kitapları inceleme, özel gereksinimli çocuklar için kitap okuma yöntemleri 
Kaynaklar1. Bağçeli Kahraman, P. ve Bayraktar, V. (Ed.). (2022). Erken çocukluk dönemi edebiyatı. İstanbul: Lisans Yayıncılık.
2. Gönen, M. (Ed.) (2021). Çocuk edebiyatı. Vizetek Yayıncılık.
3. Gönen M. ve Uyanık, G. (Ed.). (2021). Okul öncesinde çocuk edebiyatı ve etkinlik örnekleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
4. Güleç, H. Ve Geçgel, H. (2012). Çocuk edebiyatı okul öncesinde edebiyat ve kitap. Ankara: Nobel Kitap.
5. Oğuzkan, A. F. (2013). Çocuk edebiyatı. Ankara: Anı Yayınları.
6. Prater, M., Dyches, T. ve Johnston, M. (2006). Teaching students about learning disabilities through childrens literature. Intervention in School and Clinic, 41(1): 14-24.
7. Sever, S. (2015). Çocuk ve edebiyat. İstanbul: Tudem Yayınları
8. Sever, S. (2015). Çocuk edebiyatı ve okuma kültürü. İstanbul: Tudem Yayınları.
9. Turla, A. (Ed). (2018). Okul öncesi dönemde çocuk edebiyatı. Ankara: Hedef CS.
10. Tüfekçi Can, D. (2014). Çocuk Edebiyatı giriş. Konya: Eğitim Yayınevi.
11. Beckett, S. L. (2013). Crossover picturebooks: A genre for all ages. Routledge.
12. Grenby, M. O., Grenby, M. O., & Immel, A. (Eds.). (2010). The Cambridge companion to children's literature. Cambridge University Press.
13. Miskec, J., & Wannamaker, A. (Eds.). (2016). The early reader in children's literature and culture: Theorizing books for beginning readers. Routledge.
14. Nikolajeva, M. (2009). Power, voice and subjectivity in literature for young readers. Routledge.
15. Lukens, R. J., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2018). Çocuk edebiyatına eleştirel bir bakış. (Çev. Cenk Pamay). İstanbul: Erdem Yayınları.
16. Lynch-Brown M. C., Tomlinson M. C. & Short G. K. (2013). Essentials of children's literature. Pearson.
17. Smolen, L. A., & Oswald, R. A. (Eds.). (2010). Multicultural literature and response: Affirming diverse voices. ABC-CLIO. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve Dersin Tanıtımı
2. HaftaKişisel yardım kitaplarının özellikleri ve konuları
3. HaftaÇocuk kitaplarında engellilik ve özel gereksinimlilik kavramları
4. HaftaÜlkemizde mevcut kitaplar
5. HaftaÖzel gereksinimli olma kavramını anlatan hikayelerin özellikleri
6. HaftaKitapların eğitim ortamında kullanımı
7. HaftaKitapların eğitim ortamında kullanımı
8. HaftaMakale Sunumu
9. HaftaMakale Sunumu
10. HaftaAraştırma önerisi sunumları
11. HaftaAlan Çalışması
12. HaftaAlan Çalışması
13. HaftaAlan Çalışması
14. HaftaAlan Çalışması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1610
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması620
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum930
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı3160
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması6530
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16580
Sunum / Seminer Hazırlama914126
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12222
Toplam İş Yükü4649300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.    X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.  X   
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.    X
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.     X
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.X    
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek