TDE674 - YARATICI YAZARLIKLA İLGİLİ ÇALIŞMALAR II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
YARATICI YAZARLIKLA İLGİLİ ÇALIŞMALAR II TDE674 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. G. Gonca GÖKALP ALPASLAN 
Dersin amacıYaratıcı yazarlık kavramını tartışmak, Yaratıcı yazarlıkla ilgili kuramsal kaynakları okumak ve tartışmak.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci
  2. Yaratıcı yazarlık kavramını öğrenir,
  3. Konuyu kuramsal olarak bilir.
Dersin içeriğiYaratıcı yazarlık kavramı
Yaratıcı yazarlık-yaratıcı drama ilişkisi
Yaratıcı yazarlık öğretimi yöntemleri
Kuramsal kaynaklar: Okuma, tartışma
 
KaynaklarBAYSAL, J., İPŞİROĞLU, N., İPŞİROĞLU, Z., OZİL, Ş., (Hazırlayanlar) (1991). Yazma Uğraşı, İstanbul: Cem Yayınevi.
BRANDE, D. (2001). Yazar Olmak, (Çeviren: Mustafa Yıldırım), İstanbul: Ötüken Neşriyat.
ÖZDEMİR, E., BİNYAZAR, A. (1998). Yazma Öğretimi-Yazma Sanatı, İstanbul: Papirüs Yayınları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş. Kaynakça.
2. HaftaYaratıcı yazarlık kavramı
3. HaftaYaratıcı yazarlık-yaratıcı drama ilişkisi
4. HaftaYaratıcı yazarlık-yaratıcı drama ilişkisi
5. HaftaYaratıcı yazarlık-yaratıcı drama ilişkisi
6. HaftaAra sınav
7. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
8. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
9. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
10. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
13. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
14. HaftaYaratıcı yazarlık öğretim yöntemleri
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3745180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek