BTÖ613 - FEN BİLGİSİNİ TEKN. KULLANARAK ÖĞRENME ve ÖĞRETME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FEN BİLGİSİNİ TEKN. KULLANARAK ÖĞRENME ve ÖĞRETME BTÖ613 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 2 3 7
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Proje Tasarımı/Yönetimi
Diğer: literatür inceleme  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Selay Arkün Kocadere 
Dersin amacıFen bilgisini teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretmenin kuramsal alt yapısına uygun teknoloji destekli Fen öğretimi uygulamaları geliştirebilme 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fen bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisini kavrayabilme Teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modellerini kavrayabilme Fen bilgisi öğretim programı ile teknoloji ilişkisini değerlendirebilme Teknolojinin Fen bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisini tartışabilme Fen bilgisinin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalarını inceleyip, tartışabilme
Dersin içeriğiFen Bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisi; Fen Bilgisi öğretim programı ile teknoloji ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modelleri; teknolojinin Fen Bilgisini öğrenme ve öğretme açısından etkisi; Fen Bilgisinin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalar; Fen Bilgisi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji; öğretmen yetiştirme açısından Fen Bilgisi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi 
KaynaklarBarton, R. (2004). Teaching secondary science with ICT. Open University Press.
Hennessy, S., Wishart, J., Whitelock, D., Deaney, R., Brawn, R., Velle, L. L., McFarlane,A., Ruthven, K., Winterbottom, M. (2007). Pedagogical approaches for technology-integrated science teaching. Computers & Education 48, 137?152
Hwang, G., Yang, T., Tsai, C., & Yang, S. J. (2009). A context-aware ubiquitous learning environment for conducting complex science experiments. Computers & Education 53, 402?413.
Jacobson, M. J., Kozma, R. B. (2000). Innovations in Science and Mathematics Education: Advanced Designs for Technologies of Learning. Lawrence Erlbaum Associates, Inc, USA
Naidu, S. (2005). Learning & Teaching with Technology: Principles and practices. Taylor & Francis e-Library.
Naim Uzun, N. (2012). A sample of active learning application in science education: The thema ?cell? with educational games. Procedia - Social and Behavioral Sciences 46, 2932 ? 2936.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFen Bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri
2. HaftaFen Bilgisi öğretim programı ve teknoloji
3. HaftaTeknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modelleri
4. HaftaTeknolojinin Fen Bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisi
5. HaftaTeknolojinin Fen Bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisi
6. HaftaFen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
7. HaftaFen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
8. HaftaFen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
9. HaftaFen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar
10. HaftaÖrnek uygulamalar üzerine öğrenci sunumları
11. HaftaFen Bilgisi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji
12. HaftaÖğretmen yetiştirme açısından Fen Bilgisi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi
13. HaftaProje sunumları
14. HaftaMatematiği teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme üzerine genel değerlendirme
15. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)140
Laboratuar00
Uygulama140
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama166
Proje1100100
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü45132210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma    X
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma    X
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme    X
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme     X
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma   X 
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme.  X  
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama   X 
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma   X 
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme  X  
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme    X
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeX    
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek