BTÖ613 - FEN BİLGİSİNİ TEKN. KULLANARAK ÖĞRENME ve ÖĞRETME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
FEN BİLGİSİNİ TEKN. KULLANARAK ÖĞRENME ve ÖĞRETME | BTÖ613 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: literatür inceleme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Selay Arkün Kocadere | |||||
Dersin amacı | Fen bilgisini teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretmenin kuramsal alt yapısına uygun teknoloji destekli Fen öğretimi uygulamaları geliştirebilme | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fen Bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri ilişkisi; Fen Bilgisi öğretim programı ile teknoloji ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modelleri; teknolojinin Fen Bilgisini öğrenme ve öğretme açısından etkisi; Fen Bilgisinin farklı alanlarında ve farklı teknoloji destekli uygulamalar; Fen Bilgisi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji; öğretmen yetiştirme açısından Fen Bilgisi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi | |||||
Kaynaklar | Barton, R. (2004). Teaching secondary science with ICT. Open University Press. Hennessy, S., Wishart, J., Whitelock, D., Deaney, R., Brawn, R., Velle, L. L., McFarlane,A., Ruthven, K., Winterbottom, M. (2007). Pedagogical approaches for technology-integrated science teaching. Computers & Education 48, 137?152 Hwang, G., Yang, T., Tsai, C., & Yang, S. J. (2009). A context-aware ubiquitous learning environment for conducting complex science experiments. Computers & Education 53, 402?413. Jacobson, M. J., Kozma, R. B. (2000). Innovations in Science and Mathematics Education: Advanced Designs for Technologies of Learning. Lawrence Erlbaum Associates, Inc, USA Naidu, S. (2005). Learning & Teaching with Technology: Principles and practices. Taylor & Francis e-Library. Naim Uzun, N. (2012). A sample of active learning application in science education: The thema ?cell? with educational games. Procedia - Social and Behavioral Sciences 46, 2932 ? 2936. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Fen Bilgisinin doğası ve eğitim teknolojileri |
2. Hafta | Fen Bilgisi öğretim programı ve teknoloji |
3. Hafta | Teknoloji entegrasyonunun temelleri ve entegrasyon modelleri |
4. Hafta | Teknolojinin Fen Bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisi |
5. Hafta | Teknolojinin Fen Bilgisi öğrenme ve öğretme açısından etkisi |
6. Hafta | Fen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar |
7. Hafta | Fen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar |
8. Hafta | Fen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar |
9. Hafta | Fen Bilgisi öğretimini destekleyen farklı teknolojiler ve uygulamalar |
10. Hafta | Örnek uygulamalar üzerine öğrenci sunumları |
11. Hafta | Fen Bilgisi dersinin değerlendirilmesinde teknoloji |
12. Hafta | Öğretmen yetiştirme açısından Fen Bilgisi öğretiminin teknoloji ile desteklemesi |
13. Hafta | Proje sunumları |
14. Hafta | Matematiği teknoloji kullanarak öğrenme ve öğretme üzerine genel değerlendirme |
15. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 100 | 100 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 45 | 132 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi (BÖTE) alanının kuram ya da uygulamalarına bilimsel ve üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşma | X | ||||
2. BÖTE?ye ilişkin kavram ve ilkeleri araştırmalarında etkili kullanma | X | ||||
3. BÖTE?nin kuramsal ve uygulamalı olarak disiplinler arası çalışmalardaki yerini değerlendirme | X | ||||
4. BÖTE alanyazınına ve uygulamalarına katkıda bulunmak için araştırmalar planlama ve gerçekleştirme | X | ||||
5. BÖTE?ye ilişkin güncel araştırmaları ve uygulamaları izleme ve çalışmalarına yansıtma | X | ||||
6. BÖTE?nin yayılımının ve öğrenme öğretme süreçlerine entegrasyonunun sağlanması için kuramları temel alarak öneriler geliştirme ve kurumlara rehberlik etme. | X | ||||
7. Öğrenme-öğretme kuramları temelinde e-öğrenme ortamları tasarlama, geliştirme ve yayılımını sağlama konusunda çalışmaları analiz etme ve raporlama | X | ||||
8. Toplumsal ya da alana özgü sorunların çözümüne yönelik BÖTE tabanlı işbirlikli ulusal/uluslararası projelere katkıda bulunma | X | ||||
9. Teknolojinin yaşama etkileriyle ilgili sosyal/psikolojik/ eğitsel/bilişsel değişkenleri temel alan kuram ve modellerden hareket ederek uygulamaları değerlendirme | X | ||||
10. Meslek etiği kurallarının farkında olarak davranış sergileme | X | ||||
11. Türkiye?nin BİT vizyonu, stratejik hedef ve eylem planları ile alandaki kuram ve modeller arasındaki ilişkiyi eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | ||||
12. Çalışmalarında alanına özgü çoklu okuryazarlık becerilerini işe koşma ve yeni okuryazarlıkları takip etme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek