ÜVÇ744 - KORREPETİSYON II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KORREPETİSYON II | ÜVÇ744 | 2. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Yrd.Doç.Bilge Çivril, Yrd.Doç.Çiçek Cansun | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin; birlikte çalma tekniklerini geliştirmek; Müzik çağlarına göre oda müziği eserlerini tanıtmak ve çaldırılarak, müziksel ve teknik çözümlemelerini yaptırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rönesans döneminden günümüze değin yazılmış oda müziği eserlerini çözümlemek ve birlikte çalma tekniklerini geliştirmek. | |||||
Kaynaklar | Rönesans döneminden günümüze değin üflemeli ve vurmalı çalgılar oda müziği grupları için yazılmış, seviyesine uygun eserler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ara sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi. |
2. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
3. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
4. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
5. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma. |
6. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma. |
7. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Genel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi. |
10. Hafta | Genel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi. |
11. Hafta | Genel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi. |
12. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
13. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
14. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. |
15. Hafta | Uygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Genel sınavda çalınacak esere yoğunlaşma. |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 30 | 20 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Üflemeli ve vurmalı çalgılar alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidirler. | X | ||||
2. 20.yüzyıl üflemeli ve vurmalı çalgılar notasyon ve yorumlama teknikleri konusunda ileri derecede bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
3. Ulusal ve uluslararası bütün müzik ve eğitim kurumlarında icracı ve eğitimci olarak görev alabilecek üst düzey müzikal ve teknik bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
4. Sanat disiplinleri arasında etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrarlar. | X | ||||
5. Çalgısıyla ilgili bestelenmiş özgün yapıtları toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptirler. | X | ||||
6. Çalgısıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir, yeni çalışma tekniklerini yaratabilme düzeyine ulaşırlar. | X | ||||
7. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirirler. | X | ||||
8. Görüşlerini ve yeni müzikal fikirlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarırlar. | X | ||||
9. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek