ÜVÇ744 - KORREPETİSYON II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KORREPETİSYON II ÜVÇ744 2. Yarıyıl 2 1 2 5
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd.Doç.Bilge Çivril, Yrd.Doç.Çiçek Cansun 
Dersin amacıÖğrencilerin; birlikte çalma tekniklerini geliştirmek; Müzik çağlarına göre oda müziği eserlerini tanıtmak ve çaldırılarak, müziksel ve teknik çözümlemelerini yaptırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Üflemeli ve vurmalı çalgılar için yazılmış çağdaş oda müziği eserleri hakkında bilgiye sahip olurlar. 2. Oda müziği eserlerini çalarak birliktelik ve uyum yetisine sahip olurlar. 3. Beraber çalarak temiz entonasyon elde etme konusunda tecrübeye sahip olurlar.
  2. 4. Temel grup çalışması teknikleri konusunda bilgiye sahip olurlar. 5. Çözümleyici ve eleştirel düşünürler.
Dersin içeriğiRönesans döneminden günümüze değin yazılmış oda müziği eserlerini çözümlemek ve birlikte çalma tekniklerini geliştirmek. 
KaynaklarRönesans döneminden günümüze değin üflemeli ve vurmalı çalgılar oda müziği grupları için yazılmış, seviyesine uygun eserler.  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAra sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi.
2. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
3. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
4. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
5. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma.
6. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma.
7. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Ara sınavda çalınacak esere yoğunlaşma.
8. HaftaAra sınav
9. HaftaGenel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi.
10. HaftaGenel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi.
11. HaftaGenel sınavda çalınacak eserlerin belirlenmesi ve deşifresi.
12. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
13. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
14. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi.
15. HaftaUygulama: Eserin beraberce yorumlanması, entonasyon kontrolü, müzikal ve teknik yorum incelemesi. Genel sınavda çalınacak esere yoğunlaşma.
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar140
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi155
Genel sınava hazırlanma süresi155
Toplam İş Yükü3020150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Üflemeli ve vurmalı çalgılar alanındaki ileri uygulama teknikleri ve yöntemleri konusunda üst düzeyde bilgi sahibidirler.    X
2. 20.yüzyıl üflemeli ve vurmalı çalgılar notasyon ve yorumlama teknikleri konusunda ileri derecede bilgiye sahip olurlar.    X
3. Ulusal ve uluslararası bütün müzik ve eğitim kurumlarında icracı ve eğitimci olarak görev alabilecek üst düzey müzikal ve teknik bilgiye sahip olurlar.     X
4. Sanat disiplinleri arasında etkileşimi yeni kuram ve sentezlere ulaşabilecek düzeyde kavrarlar.    X
5. Çalgısıyla ilgili bestelenmiş özgün yapıtları toplumla paylaşabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisine sahiptirler.    X
6. Çalgısıyla ilgili çözüm üretici yeni fikir ve yöntemler geliştirir, yeni çalışma tekniklerini yaratabilme düzeyine ulaşırlar.    X
7. Sanatın ve kültürün gelişimine katkıda bulunacak uygulamalar gerçekleştirirler.    X
8. Görüşlerini ve yeni müzikal fikirlerini, alanının uzmanlarına etkin bir şekilde aktarırlar.    X
9. Sanatın topluma yönlendirici katkısı konusunda farkındalığı arttırıcı etkinliklere katkıda bulunurlar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek