ECE600-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | ECE600-02 | 4. Yarıyıl | 4 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Alan Gezisi Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; bütün erken çocukluk eğitimi konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır. Bu dersi alan öğrenciden erken çocukluk eğitimi konusunda araştırma yapabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Alanla ilgili literatür | |||||
Kaynaklar | Alanla İlgili Ulusal ve Uluslararası Güncel Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri |
2. Hafta | Kütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri |
3. Hafta | Araştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması |
4. Hafta | Araştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması |
5. Hafta | Araştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması |
6. Hafta | Araştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problemin tanımlanmasındaki önemi |
7. Hafta | Araştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problemin tanımlanmasındaki önemi |
8. Hafta | Araştırma yöntemi ve ölçme araçları |
9. Hafta | Araştırma yöntemi ve ölçme araçları |
10. Hafta | Veri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri |
11. Hafta | Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması |
12. Hafta | Verilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması |
13. Hafta | Bulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı |
14. Hafta | Bulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı |
15. Hafta | Kaynak gösterme yöntemleri |
16. Hafta | Tezi tamamlama ve sunma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 25 |
Alan Çalışması | 14 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 32 | 10 |
Sunum | 1 | 4 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 | 140 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 20 | 280 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 20 | 280 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 144 | 144 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 57 | 198 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer. | X | ||||
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır. | X | ||||
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar. | X | ||||
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür. | X | ||||
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek