ECE600-02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR ECE600-02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Alan Gezisi
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı; bütün erken çocukluk eğitimi konularında öğrencilerin temel düzeyde bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır. Bu dersi alan öğrenciden erken çocukluk eğitimi konusunda araştırma yapabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazanmış olması beklenir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Tez hazırlamaya yönelik olarak planlama yapma ve elde ettiği veri ve bilgiler doğrultusunda sentez yapabilme becerisi kazanması beklenir.
  2. Bilim ve araştırmayı, problemin seçiminden araştırmanın yapılıp rapor edilmesine kadar uzayan araştırma süreç ve tekniklerini uygulayabilecek,
  3. örneklerle açıklayabilecek, araştırmaya ilişkin kaynak taramanın önemini ve yararını anlayabilecek, yorumlayabilecektir.
  4. araştırmada kullanılacak değişkenleri seçerek olaylar arasındaki neden-sonuç ilişkilerini anlayabilecek,
  5. araştırmaya ilişkin denenceleri oluşturabilecek, araştırmaya uygun yöntem ve ölçme araçlarını açıklayabilecek ve seçebilecek, araştırma bulgularını yazabilecek ve yorumlayabilecek,
  6. araştırma önerileri geliştirebilecek, araştırmada kullanılan kaynakları uluslararası standartlara uygun şekilde listeleyebilecek,
  7. kütüphanelerde ve elektronik ortamda etkin şekilde kaynak tarayabilecek,
Dersin içeriğiAlanla ilgili literatür  
KaynaklarAlanla İlgili Ulusal ve Uluslararası Güncel Literatür
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri
2. HaftaKütüphanelerde sınıflandırma ve kataloglama sistemleri, kütüphanelerden etkin yararlanma yöntemleri
3. HaftaAraştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması
4. HaftaAraştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması
5. HaftaAraştırma konusunu belirleme ile ilgili kaynakların taranması
6. HaftaAraştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problemin tanımlanmasındaki önemi
7. HaftaAraştırmada kullanılan değişkenler ve değişkenlerin problemin tanımlanmasındaki önemi
8. HaftaAraştırma yöntemi ve ölçme araçları
9. HaftaAraştırma yöntemi ve ölçme araçları
10. HaftaVeri türleri, veri kaynakları, özellikleri ve veri toplama yöntemleri
11. HaftaVerilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması
12. HaftaVerilerin işlenmesi, çözümlenmesi ve yorumlanması
13. HaftaBulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı
14. HaftaBulgu, tartışma ve araştırma önerilerinin yazımı
15. HaftaKaynak gösterme yöntemleri
16. HaftaTezi tamamlama ve sunma

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama125
Alan Çalışması1450
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler3210
Sunum14
Projeler00
Seminer11
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı0100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama1410140
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması1420280
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1420280
Sunum / Seminer Hazırlama1144144
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü57198900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Erken çocukluk eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.    X
3. Erken çocukluk eğitimindeki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.    X
4. Erken çocukluk eğitiminde edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.     X
5. Erken çocuklukla ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak tespit eder ve çözer.    X
6. Erken çocukluk eğitimiyle ilgili çalışmalarda inisiyatif alır.     X
7. Erken çocukluk eğitimi alanında çalışmaları güncel verilerle destekleyerek sunar.    X
8. Erken çocukluk eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.     X
9. Erken çocukluk eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kişi, kurum ve kuruluşlarla iletişim kurar ve sürdürür.    X
10. Erken çocukluk eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek değerlendirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek