YLÇ606 - ODA MÜZİĞİ II

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ODA MÜZİĞİ II YLÇ606 2. Yarıyıl 2 1 2 4
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTakım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Reyyan Başaran 
Dersin amacıÖğrencilerin teknik ve müzikal olarak ileri düzeyde birlikte çalabilme becerilerini, ulusal ve uluslararası oda müziği gruplarında çalabilecek ileri seviyeye getirmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Oda müziği repertuarındaki farklı dönemlere ait l seviyedeki eserleri bilir.
  2. 2. Grup içinde bulunan diğer enstrümanlarla düzeyde uyum içinde çalma ve dinleme becerisine sahip olur.
  3. 3. Barok, Klasik ve Romantik dönemlerin yanı sıra, oda müziği için yazılan yeni eserlerde de gerekli olan çalma ve yorumlama tekniklerini uygulayabilir.
  4. 4. Yorumladığı eserlerin seslendirilmesiyle ilgili etkinliklerde yer alabilir.
  5. 5. İleri düzeyde çeşitli enstrüman gruplarıyla çalışma ve çalma yetisindedir.
Dersin içeriğiİleri düzeyde yazılmış oda müziği eserlerinin tanınması, çözümlenmesi ve birlikte çalma tekniklerinin geliştirilmesi. 
KaynaklarAna Kaynaklar: Her çeşitlilikteki oda müziği grupları için ileri seviyede uygun eserler.
Yardımcı Kaynaklar: Yarıyılda çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma stillerine uygun yazılı, görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı yorumcular tarafından oluşturulmuş kayıtları. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEserlerin seçilmesi,ilk okuma.
2. HaftaEserlerin teknik ve yorum çalışmaları.
3. HaftaKonser ve sınav eserlerinin belirlenmesi
4. HaftaKonser ve sınav eserlerinin belirlenmesi
5. HaftaAra sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
6. HaftaAra sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
7. HaftaAra sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma.
8. HaftaAra sınav
9. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
10. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
11. HaftaKonser eserlerine yoğunlaşma.
12. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
13. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
14. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
15. HaftaSınav(Konser) programına odaklanma.
16. HaftaGenel Sınav (konser)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam75
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11717
Genel sınava hazırlanma süresi11919
Toplam İş Yükü3042120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar.   X 
2. Teorik ve pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir.  X  
3. .Kendi enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilir  X  
4. Kendi enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilir    X
5. Önceden edinilmiş bilgileri eser yorumlama aşamasında nasıl kullanması gerektiğini bilir.    X
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için gerekli olan pedagojik ve psikolojik yaklaşımı bilir   X 
7. İleri derecedeki teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo veya oda müziği gruplarıyla sahnede performans gerçekleştirebilir    X
8. İcra ettiği eserlerin müzikal analizlerini yapıp, yorumuna katabilecek beceriye sahiptir   X 
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle ilgili özgün fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilir  X  
10. Konser ve proje planlayıp yönetebilir    X
11. Bir sanat eseri ile ilgili görüşlerini yazabilir veya tartışabilir.   X 
12. Önceden edinilmiş bilgi, beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda, eserlerine özgün yorumlar katarak toplumla paylaşabilir  X  
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurup, tartışabilir X   
14. Toplumda sanatın ve kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir   X 
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerinin yanı sıra, değişik besteci ve eserlerini de bilir ve icra eder/.16.Yaylı çalgılar tarihine ilişkin bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgeler  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek