YLÇ606 - ODA MÜZİĞİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ODA MÜZİĞİ II | YLÇ606 | 2. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Reyyan Başaran | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin teknik ve müzikal olarak ileri düzeyde birlikte çalabilme becerilerini, ulusal ve uluslararası oda müziği gruplarında çalabilecek ileri seviyeye getirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İleri düzeyde yazılmış oda müziği eserlerinin tanınması, çözümlenmesi ve birlikte çalma tekniklerinin geliştirilmesi. | |||||
Kaynaklar | Ana Kaynaklar: Her çeşitlilikteki oda müziği grupları için ileri seviyede uygun eserler. Yardımcı Kaynaklar: Yarıyılda çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma stillerine uygun yazılı, görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı yorumcular tarafından oluşturulmuş kayıtları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Eserlerin seçilmesi,ilk okuma. |
2. Hafta | Eserlerin teknik ve yorum çalışmaları. |
3. Hafta | Konser ve sınav eserlerinin belirlenmesi |
4. Hafta | Konser ve sınav eserlerinin belirlenmesi |
5. Hafta | Ara sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma. |
6. Hafta | Ara sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma. |
7. Hafta | Ara sınavda çalınacak eserler üzerine yoğunlaşma. |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Konser eserlerine yoğunlaşma. |
10. Hafta | Konser eserlerine yoğunlaşma. |
11. Hafta | Konser eserlerine yoğunlaşma. |
12. Hafta | Sınav(Konser) programına odaklanma. |
13. Hafta | Sınav(Konser) programına odaklanma. |
14. Hafta | Sınav(Konser) programına odaklanma. |
15. Hafta | Sınav(Konser) programına odaklanma. |
16. Hafta | Genel Sınav (konser) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 75 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 30 | 42 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
2. Teorik ve pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. .Kendi enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilir | X | ||||
4. Kendi enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilir | X | ||||
5. Önceden edinilmiş bilgileri eser yorumlama aşamasında nasıl kullanması gerektiğini bilir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için gerekli olan pedagojik ve psikolojik yaklaşımı bilir | X | ||||
7. İleri derecedeki teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo veya oda müziği gruplarıyla sahnede performans gerçekleştirebilir | X | ||||
8. İcra ettiği eserlerin müzikal analizlerini yapıp, yorumuna katabilecek beceriye sahiptir | X | ||||
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle ilgili özgün fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilir | X | ||||
10. Konser ve proje planlayıp yönetebilir | X | ||||
11. Bir sanat eseri ile ilgili görüşlerini yazabilir veya tartışabilir. | X | ||||
12. Önceden edinilmiş bilgi, beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda, eserlerine özgün yorumlar katarak toplumla paylaşabilir | X | ||||
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurup, tartışabilir | X | ||||
14. Toplumda sanatın ve kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir | X | ||||
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerinin yanı sıra, değişik besteci ve eserlerini de bilir ve icra eder/.16.Yaylı çalgılar tarihine ilişkin bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgeler | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek