HSP706 - EKOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EKOLOJİ HSP706 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 0 1 3
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Bireysel Çalışma, Seminer, Ev ödevi  
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıEkoloji ile ilgili temel kavramların, insan ekolojisinin, insan ekolojisi ile halk sağlığı arasındaki ilişkinin, organizmaların varlığını, çokluğunu ve dağılımını açıklayabilecek ve çevre sağlığı tartışmalarında ekolojinin öneminin öğretilmesi amaçlanmıştır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci; 1.Ekoloji: Temel kavramlar 2.İnsan ekolojisi 3.Diğer canlılar ve insan ilişkisi 4.İnsan ekolojisi ve halk sağlığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi 5.Organizmaların varlığını, çokluğunu ve dağılımını etkileyen faktörler 6.Besin zincirleri (piramitler) 7.Biyoçeşitlilik 8.Yok olan türler 9.Özel ekosistemler
  2. ile ilgili bilgi sahibi olacak ve temel ekosistem kavramlarını ve ilişkilerini biyoçeşitliliği, yok olan türleri ve özel ekosistemlerin çevre ve halk sağlığı açısından önemini bilecektir.
Dersin içeriğiEkoloji ile ilgili temel kavramlar, insan ekolojisi, insan ekolojisi ile halk sağlığı arasındaki ilişki, organizmaların varlığını, çokluğunu ve dağılımını etkileyen faktörler, besin zincirleri, biyoçeşitlilik, yok olan türler ve özel ekosistemler ve çevre sağlığı tartışmalarında ekolojinin önemi 
Kaynaklar1. Human Ecology and Public Health, Kilbourne D.E., Smillie G.W., Fourth edition, 1969
2. Begon M., Harper J.L., Towsend Colin R., Ecology, Blackwell Scientific Publication, Oxford, 1987
3. Maxcy- Rosenau Last Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth edition, 1998
4. John M. Last, Public Health and Human Eco logy, Appleton-Lange, 2001
5. Dünya?da ve Türkiye?de Biyoçeşitliliği Koruma, Türkiye Bilimler Akademisi, Sayı 13.,Nisan 2006, Ankara
6. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Kitabı Ed. Güler Ç., Cilt 2. Bölüm 96; s 1391-1400, Yazıt Yayıncılık Ankara 2012
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEkoloji: Temel kavramlar
2. Haftaİnsan ekolojisi
3. HaftaDiğer canlılar ve insan ilişkisi
4. Haftaİnsan ekolojisi ve halk sağlığı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
5. HaftaOrganizmaların varlığını, çokluğunu ve dağılımını etkileyen faktörler
6. HaftaBesin zincirleri
7. HaftaBesin zincirleri(devam)
8. HaftaBiyoçeşitlilik
9. HaftaBiyoçeşitlilik (devam)
10. HaftaBiyoçeşitlilik (devam)
11. HaftaYok olan türler
12. HaftaYok olan türler(devam)
13. HaftaÖzel ekosistemler
14. HaftaÖzel ekosistemler(devam)
15. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)020
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14342
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü312890

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir    X
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır   X 
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir   X 
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir    X
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır    X
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek