HSP702 - ÇEVRE SAĞLIĞI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇEVRE SAĞLIĞI | HSP702 | 1. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Bireysel Çalışma, Seminer, Ev ödevi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Cavit Işık Yavuz | |||||
Dersin amacı | Çevre ve çevre sağlığı ile ilgili tanımları ve çevre sağlığının prensiplerini, çevre sağlık ilişkisini, önemli çevre sağlığı sorunlarının (su-hava- toprak kirliliği-atıklar) nedenlerini, kaynaklarını, önemini ve alınması gereken önlemleri öğretmek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çevre sağlık ilişkisi ve çevre sağlığının temel konuları | |||||
Kaynaklar | 1.Maxcy- Rosenau-Last-Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteent Edition, 2008 2. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara 3.Oxford Textbook of Public Health, TheScope of Public Health, Detels R.,McEwen J., Beaglehole R., Tanaka H., Fourth Edition, Oxford University Press, 2002, Fifth Edition, 2011 4. Basic Environmental Health, Yassi A., Kjelşström T., Kok de Theo, Guidortti T.L., UNEP 2001 5. Özgür Doruk Güler Çevre Dizisi, Güler Ç, 2011 6. Sessiz Bahar Rachel Carson, Çeviren Prof. Dr. Çağatay Güler, 2004 7. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Kitabı Ed. Güler Ç., Cilt 1-2Yazıt Yayıncılık Ankara 2012 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanımlar,kavramlar |
2. Hafta | Çevre-sağlık ilişkisi |
3. Hafta | Prensipleri, Çevresel etkilenimin özellikleri |
4. Hafta | Risk iletişimi ve risk algılama |
5. Hafta | Çevre sağlığının çalışma konuları |
6. Hafta | Su kirliliği |
7. Hafta | Su kirliliği- Ara sınav |
8. Hafta | Hava kirliliği Kapalı ortam hava kirliliği |
9. Hafta | Küresel ısınmanın halk sağlığı üzerine etkileri |
10. Hafta | Toprak kirliliği, pestisitler |
11. Hafta | Katı ve sıvı atıklar |
12. Hafta | Su arıtım tesisleri ziyareti |
13. Hafta | Temel mevzuat |
14. Hafta | Çevre sağlığının geleceği |
15. Hafta | GENEL SINAV |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 55 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 45 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 32 | 76 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek