HSP723 - ADOLESAN SAĞLIĞININ KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ADOLESAN SAĞLIĞININ KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ HSP723 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr.Hilal Özcebe 
Dersin amacıÖğrencilerin adolesan dönem sağlığın korunması ve geliştirilmesinin önemini öğrenmeleri ve genç dostu sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler; Sağlık, yaşam kalitesi, sağlığın korunması ve geliştirilmesi yaklaşımlarını kavramalarını,
  2. Sağlıklı yaşam tarzının nasıl kazandırılacağını konusunda öneri oluşturabilmelerini,
  3. Genç dostu sağlık hizmetlerini sunum özelliklerini tartışabilmelerini sağlamaktır.
Dersin içeriği1. Sağlık, yaşam kalitesi, sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramları
2. Sağlıklı yaşam tarzı (beslenme, fizik egzersiz, güvenli cinsellik)
3. Riskli davranışlar (şiddet, yaralanma kontrolü, sigara, alkol ve madde kullanımı)
4. Genç dostu sağlık hizmetleri (gençlerin katılımı, gençlere ulaşma, sağlık eğitimi, koruyucu sağlık hizmetleri)
 
Kaynaklar1. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Çocuk Sağlığı Enstitüsü Yayını. Katkı Pediatri Dergisi. Adolesan. Cilt 21, Sayı 6, Kasım-Aralık 2000-ISSN 1300-4336.
2. Adolescent and Adolescent Reproductive Health. International Children's Centre, (supported by UNFPA and Ministry of Health General Directorate of Maternal Child Health Family Planning), Meteksan A.Ş. Ankara 2003.
3. WHO. Adolescent Friendly Health Services An Agenda for Change, WHO/FCH/CAH/02.14, Geneva, 2002.
4. WHO. Child And Adolescent Division.
5. UNICEF. web sayfaları
6. UNFPA. web sayfaları
7. Her dönem farklı güncel makaleler
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAdolesan Dönem Sağlık, Yaşam Kalitesi Ve Sağlığın Korunması Ve Geliştirilmesi Kavramları-1
2. HaftaAdolesan Dönem Sağlık, Yaşam Kalitesi Ve Sağlığın Korunması Ve Geliştirilmesi Kavramları-2
3. HaftaHijyen Davranışlarının Kazandırılması
4. HaftaSağlıklı Beslenme
5. HaftaFizik Egzersiz Yapma Davranışının Kazandırılmasının Önemi
6. HaftaGüvenli Davranışlar
7. HaftaŞiddetten Korunma
8. HaftaAşılama Programları
9. HaftaGençlerin Üreme Ve Cinsel Sağlık Gereksinimleri Ve Güvenli Cinsellik
10. HaftaSigara Kullanım Boyutları ve Korunma
11. HaftaAlkol ve Madde Kullanım Boyutları ve Korunma
12. HaftaGençlere Ulaşma ve gençlerin katılımı
13. HaftaSağlık Eğitimi
14. HaftaKoruyucu Sağlık Hizmetleri Kullanımı
15. HaftaTartışma ve Değerlendirme
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler410
Sunum210
Projeler00
Seminer120
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı740
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10440
Sunum / Seminer Hazırlama31030
Proje000
Ödevler41040
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü3238150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir    X
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır    X
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir    X
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir   X 
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır    X
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek