HSP723 - ADOLESAN SAĞLIĞININ KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ADOLESAN SAĞLIĞININ KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ | HSP723 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr.Hilal Özcebe | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin adolesan dönem sağlığın korunması ve geliştirilmesinin önemini öğrenmeleri ve genç dostu sağlık hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Sağlık, yaşam kalitesi, sağlığın korunması ve geliştirilmesi kavramları 2. Sağlıklı yaşam tarzı (beslenme, fizik egzersiz, güvenli cinsellik) 3. Riskli davranışlar (şiddet, yaralanma kontrolü, sigara, alkol ve madde kullanımı) 4. Genç dostu sağlık hizmetleri (gençlerin katılımı, gençlere ulaşma, sağlık eğitimi, koruyucu sağlık hizmetleri) | |||||
Kaynaklar | 1. Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı ve Çocuk Sağlığı Enstitüsü Yayını. Katkı Pediatri Dergisi. Adolesan. Cilt 21, Sayı 6, Kasım-Aralık 2000-ISSN 1300-4336. 2. Adolescent and Adolescent Reproductive Health. International Children's Centre, (supported by UNFPA and Ministry of Health General Directorate of Maternal Child Health Family Planning), Meteksan A.Ş. Ankara 2003. 3. WHO. Adolescent Friendly Health Services An Agenda for Change, WHO/FCH/CAH/02.14, Geneva, 2002. 4. WHO. Child And Adolescent Division. 5. UNICEF. web sayfaları 6. UNFPA. web sayfaları 7. Her dönem farklı güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Adolesan Dönem Sağlık, Yaşam Kalitesi Ve Sağlığın Korunması Ve Geliştirilmesi Kavramları-1 |
2. Hafta | Adolesan Dönem Sağlık, Yaşam Kalitesi Ve Sağlığın Korunması Ve Geliştirilmesi Kavramları-2 |
3. Hafta | Hijyen Davranışlarının Kazandırılması |
4. Hafta | Sağlıklı Beslenme |
5. Hafta | Fizik Egzersiz Yapma Davranışının Kazandırılmasının Önemi |
6. Hafta | Güvenli Davranışlar |
7. Hafta | Şiddetten Korunma |
8. Hafta | Aşılama Programları |
9. Hafta | Gençlerin Üreme Ve Cinsel Sağlık Gereksinimleri Ve Güvenli Cinsellik |
10. Hafta | Sigara Kullanım Boyutları ve Korunma |
11. Hafta | Alkol ve Madde Kullanım Boyutları ve Korunma |
12. Hafta | Gençlere Ulaşma ve gençlerin katılımı |
13. Hafta | Sağlık Eğitimi |
14. Hafta | Koruyucu Sağlık Hizmetleri Kullanımı |
15. Hafta | Tartışma ve Değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 4 | 40 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 32 | 38 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir | X | ||||
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir | X | ||||
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek