HSP707 - TOPLUMSAL BAĞIŞIKLAMA PRENSİPLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL BAĞIŞIKLAMA PRENSİPLERİ | HSP707 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof Dr. Levent AKIN | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Bağışıklamada yer alan bireysel ve toplumsal bağışıklamanın prensipleri konusunda bilgi kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1.Bağışıklama kavramı; 2.Aktif ve pasif bağışıklamada kullanılanbiyolojik ürünler; 3.Aşı türleri ve kullanım özellikleri; 4.Soğuk zincir; 5.Aşı lojistiği ve planlaması; 6.Aşı sonrası istenmeyen etkilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi; 7.Bağışıklamanın izlenmesi ve değerlendirilmesi; 8.Seyahat aşılaması; 9.Adölesan, erişkin aşılaması ve riskli kişilerin bağışıklanması; 10.Aşıların ekonomik özellikleri; 11.Bir aşının rutin bağışıklamaya alınması; 12.Salgın ve risk durumlarında aşılama; 13.Genel tartışma | |||||
Kaynaklar | 1) Control of Communicable Diseases Manual, 19th Edition. Editor: James Chin, The American Public Health Association, NW, Washington, DC 2008. 2) Stanley A. Plotkin , Walter A. Orenstein , Paul A. Offit, Publisher: Elsevier - Health Sciences Division Edition: 6th Revised edition ISBN: 9781455700905, 2012. 3) Public Health and Preventive Medicine, Ed Robert B Wallace, Neal Kohatsu, 15.th ed. Mc Graw Hill Medical Company, Stamford, NY, 2007. 4) Akın L.." Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolu " Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Editörler: Ç. Güler ve Levent Akın). Hacettepe Üniversitesi yayınları, Ankara, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bağışıklama kavramı |
2. Hafta | Aktif ve pasif bağışıklamada kullanılan biyolojik ürünler |
3. Hafta | Aşı türleri ve kullanım özellikleri |
4. Hafta | Soğuk zincir |
5. Hafta | Aşı lojistiği ve planlaması |
6. Hafta | Aşı sonrası istenmeyen etkilerin izlenmesi ve değerlendirilmesi |
7. Hafta | Bağışıklamanın izlenmesi ve değerlendirilmesi |
8. Hafta | Seyahat aşılaması |
9. Hafta | Adölesan, erişkin aşılaması ve riskli kişilerin bağışıklanması |
10. Hafta | Aşıların ekonomik özellikleri |
11. Hafta | Bir aşının rutin bağışıklamaya alınması |
12. Hafta | Salgın ve risk durumlarında aşılama |
13. Hafta | Aşı üretimi ve araştırmaları |
14. Hafta | Yeni geliştirilen aşılar |
15. Hafta | Genelsınava hazırlık |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 5 | 65 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 30 | 120 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir | X | ||||
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir | X | ||||
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir | X | ||||
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır | X | ||||
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek