SAY650 - SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SUNUM TEKNİKLERİ SEMİNERİ | SAY650 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Pelin Çağatay | |||||
Dersin amacı | Ulusal ve uluslararası akademik sunumların temel kavramlarını öğrenmek ve uygulamalarla öğrencilerin sunum yeteneklerini geliştirmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İyi sunumun özellikleri, sunumun amacı, iletişim becerileri, zamanlama ve sunum esnasında ses tonunun ayarlanması, sunum türleri, sözlü sunum, afiş sunumu | |||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | İyi sunumun başlıca özellikleri |
3. Hafta | Sunumun amacı |
4. Hafta | Hedef kitlenin özellikleri |
5. Hafta | İletişim becerileri, beden dili |
6. Hafta | Zamanlama ve sunumda ses tonunun ayarlanması |
7. Hafta | Sunum teknikleri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Sözlü sunum |
10. Hafta | Poster sunumu |
11. Hafta | Sözlü sunum uygulamaları |
12. Hafta | Sözlü sunum uygulamaları |
13. Hafta | Poster sunumu uygulamaları |
14. Hafta | Poster sunumu uygulamaları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 50 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 28 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 33 | 115 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir. | X | ||||
2. Nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
3. Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan örnekleme teknikleri konusunda bilgiye sahip olur ve genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır. | X | ||||
4. Nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme ve uygulama bilgisine sahip olur. | X | ||||
5. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
6. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir. | X | ||||
7. Nicel ve/veya nitel veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme becerisi edinir. | X | ||||
8. Nicel ve nitel araştırmaların niteliğini değerlendirecek ve sonuçlarını yorumlayacak beceri kazanır. | X | ||||
9. Nicel ve/veya nitel araştırma sonuçlarını özgün sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
10. Nicel ve/veya nitel araştırma projelerini bilimsel ve etik kurallara uygun olarak hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilince sahip olur. | X | ||||
11. Nicel ve/veya nitel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir tez çalışması yapar. | X | ||||
12. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslekdaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek