HSP702 - ÇEVRE SAĞLIĞI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇEVRE SAĞLIĞI HSP702 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Bireysel Çalışma, Seminer, Ev ödevi  
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Cavit Işık Yavuz  
Dersin amacıÇevre ve çevre sağlığı ile ilgili tanımları ve çevre sağlığının prensiplerini, çevre sağlık ilişkisini, önemli çevre sağlığı sorunlarının (su-hava- toprak kirliliği-atıklar) nedenlerini, kaynaklarını, önemini ve alınması gereken önlemleri öğretmek 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Tanımlar, kavramlar ve prensipleri açıklayabilecek Çevresel etkilenimin özelliklerini sayabilecek
  2. Risk iletişimi ve risk algılamanın ne olduğunu ve farklarını söyleyebilecek Çevre-sağlık ilişkisini açıklayabilecek,
  3. Çevre sağlığının çalışma konularını sayabilecek Hava kirliliği
  4. Kapalı ortam hava kirliliği Küresel ısınmanın halk sağlığı üzerine etkileri
  5. Su kirliliği Toprak kirliliği
  6. Katı ve sıvı atıklar Kent ve çevre
  7. Temel mevzuat
  8. Çevre sağlığının geleceği ile ilgili bilgi sahibi olacak ve temel çevre sağlığı sorunlarının nedenlerini, kaynaklarını, önemini ve alınması gereken önlemleri bilecektir.
Dersin içeriğiÇevre sağlık ilişkisi ve çevre sağlığının temel konuları 
Kaynaklar1.Maxcy- Rosenau-Last-Public Health and Preventive Medicine, Fourteenth Edition, 1998, Fifteent Edition, 2008
2. Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Güler Ç., Akın L., (Ed), 2006, Hacettepe Üniversitesi Yayınları Ankara
3.Oxford Textbook of Public Health, TheScope of Public Health, Detels R.,McEwen J., Beaglehole R., Tanaka H., Fourth Edition, Oxford University Press, 2002, Fifth Edition, 2011
4. Basic Environmental Health, Yassi A., Kjelşström T., Kok de Theo, Guidortti T.L., UNEP 2001
5. Özgür Doruk Güler Çevre Dizisi, Güler Ç, 2011
6. Sessiz Bahar Rachel Carson, Çeviren Prof. Dr. Çağatay Güler, 2004
7. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Kitabı Ed. Güler Ç., Cilt 1-2Yazıt Yayıncılık Ankara 2012 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanımlar,kavramlar
2. HaftaÇevre-sağlık ilişkisi
3. HaftaPrensipleri, Çevresel etkilenimin özellikleri
4. HaftaRisk iletişimi ve risk algılama
5. HaftaÇevre sağlığının çalışma konuları
6. HaftaSu kirliliği
7. HaftaSu kirliliği- Ara sınav
8. HaftaHava kirliliği Kapalı ortam hava kirliliği
9. HaftaKüresel ısınmanın halk sağlığı üzerine etkileri
10. HaftaToprak kirliliği, pestisitler
11. HaftaKatı ve sıvı atıklar
12. HaftaSu arıtım tesisleri ziyareti
13. HaftaTemel mevzuat
14. HaftaÇevre sağlığının geleceği
15. HaftaGENEL SINAV

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)110
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum15
Projeler00
Seminer110
Ara Sınavlar110
Genel sınav155
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı445
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı155
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi11818
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü3276180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Güncel, ileri düzeyde bilgiye sahiptir, bunları geliştirebilir    X
2. Disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni fikirlerin analizi, sentezi, değerlendirilmesinde özgün sonuçlara ulaşır    X
3. Program geliştirme, yürütme ve değerlendirme konularında ileri düzeyde bilgi sahibidir   X 
4. Niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri ile istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibidir   X 
5. Yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla kullanır    X
6. Özgün bir konuyu araştırır, tasarlar, uyarlar ve uygular   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek