HEP603 - EPİDEMİYOLOJİDE ARAŞTIRMA PLANLAMA ve UYGULAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
EPİDEMİYOLOJİDE ARAŞTIRMA PLANLAMA ve UYGULAMA HEP603 1. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var iseHEP 602 dersini almış veya eş zamanlı alıyor olmak.
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Banu Çakır (Şube A) Prof. Dr. Bahar Güçiz Doğan (Şube B) 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin, sağlık araştırmalarında bir yöntem bilimi olarak epidemiyoloji, temel epidemiyolojik araştırma tasarımları, bunların kullanım alanları ve temel veri kaynakları ile araştırma planlamanın temel prensipleri konularında bilgi kazanmalarını sağlamaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, ilgi duydukları bir konuda: Epidemiyolojik araştırma tasarımları arasından uygun birini seçer ve planlar. Araştırma başlığına karar verir, amaçları belirleyebilir. Analitik bir araştırma ise çalışma hipotezlerini sıralar. Veri toplama aracı oluşturur ya da var olanı düzenler.
  2. Etik Kurul dosyası hazırlar.
  3. Araştırma veri toplama aracı ile primer veri toplayabilir veya sekonder veriyi düzenleyerek analize uygun hale getirebilir.
  4. Araştırma için uygu istatistiksel analizleri yapar. Tablo, grafik vb. hazırlar, yorumlar.
  5. Çalışmanın bulgular ve tartışmasını hazırlar. Çalışma bulgularına uygun öneriler geliştirir.
  6. Raporunu sunum tekniklerine uygun olarak sunar. Raporunu bilimsel kurallara uygun olarak hazırlar.
Dersin içeriğiEpidemiyolojik araştırma yöntemleri, veri toplama/anket formu hazırlama, etik kurul dosyası hazırlamada dikkat edilecek konular/dosya hazırlama, tablo ve grafik yöntemleri, eleştirel okuma/yazma kontrol listeleri özellikleri/kullanımı, rapor yazımında dikkat edilmesi gereken konular 
Kaynaklar1. Tezcan S. Temel Epidemiyoloji. Hipokrat Kİtapevi, Ankara. 2017.
2. Rothman KJ, Greenland S. Modern Epidemiology. 2nd ed. Lippincot-Raven Publishers, Philadelphia, PA, 1998.
3. Hennekens, C.H., Buring, J.E. Epidemiology in Medicine. ISBN 0-316-35636-0. Little, Brown and Company, USA, 1987.
4. Güncel Makaleler
5. Problem Setleri
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaEpidemiyolojik araştırmaların genel özellikleri
2. HaftaAraştırmalarda konu seçimi, amaçların belirlenmesi, hipotez(ler)
3. HaftaHipotezlerin sınanmasına ilişkin çalışmalar (evren, örnek, örnek seçimi)
4. HaftaHipotezlerin sınanmasına ilişkin çalışmalar (değişkenler, terim sınıflama ve kriterler, veri toplama aracı, ön deneme)
5. HaftaHipotezlerin sınanmasına ilişkin çalışmalar (insan gücü, veri toplama şekli, etik konular)
6. HaftaHipotezlerin sınanmasına ilişkin çalışmalar (verilerin analizi ve yorumlanması)
7. HaftaÖrnek araştırma raporlarının değerlendirilmesi
8. HaftaAraştırma önerilerinin sunumu
9. HaftaVeri toplama
10. HaftaVeri toplama ve verilerin analizi
11. HaftaVerilerin analizi
12. HaftaVerilerin analizi (devam)
13. HaftaRapor yazma
14. HaftaRapor yazma (devam)
15. HaftaSerbest çalışma
16. HaftaGenel Sınav (araştırma raporlarının sunumu)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)010
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler160
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması12828
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje12525
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü4581185

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek