KEP609 - KANSERDE KLİNİK ARAŞTIRMALAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANSERDE KLİNİK ARAŞTIRMALAR | KEP609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mutlu Hayran,Dr. Öğr.Gör. Deniz Yüce | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin klinik araştırma tipleri, tasarımı hakkında edindikleri bilgiler ile kanserde bir klinik araştırma protokolünü kavrayarak araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Klinik araştırmalarda etik ve tarihçe, Klinik araştırma fazları, Klinik araştırmada tasarım konuları: örneklem büyüklüğü, maskeleme, randomizasyon, Klinik araştırmalarda protokol hazırlanması, çalışmaya uygunluk ve final değerlendirme kriterleri, Klinik araştırmalarda araştırıcı ve sponsor sorumlulukları, Klinik araştırmalarda izleme ve yoklamalar, Klinik araştırma analizinde özel konular: PP, ITT, güvenlilik analiz grupları, Klinik araştırmalarda sunum ve raporlama konuları | |||||
Kaynaklar | 1. S Green, J Benedetti, J Crowley. Clinical trials in oncology. Chapman & Hall / CRC, Florida, 2003. 2. L Friedman, CD Furberg, DL DeMets. Fundamentals of clinical trials. Springer-Verlag, New York, 1998. 3. S Piantadosi. Clinical Trials: A methodologic perspective. Wiley Series in Probability and Statistics, New York, 1997. 4. Kayaalp. Klinik Farmakolojinin Esasları. Hacettepe Taş Kitapçılık. Ankara, 2003. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Klinik araştırmalarda etik ve tarihçe |
2. Hafta | Faz 1 klinik araştırmalar |
3. Hafta | Faz 2 klinik araştırmalar |
4. Hafta | Faz 3 klinik araştırmalar |
5. Hafta | Faz 4 klinik araştırmalar |
6. Hafta | Klinik araştırmada tasarım konuları: örneklem büyüklüğü |
7. Hafta | Klinik araştırmada tasarım konuları: maskeleme, randomizasyon |
8. Hafta | Klinik araştırmalarda protokol hazırlanması, çalışmaya uygunluk ve final değerlendirme kriterleri |
9. Hafta | Klinik araştırmalarda araştırıcının sorumlulukları |
10. Hafta | Klinik araştırmalarda sponsorun sorumlulukları |
11. Hafta | Klinik araştırmalarda izleme |
12. Hafta | Klinik araştırmalarda yoklama |
13. Hafta | Klinik araştırma analizinde özel konular: PP, ITT |
14. Hafta | Klinik araştırma analizinde özel konular: güvenlilik analizi |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 2 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 34 | 154 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | X | ||||
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | ||||
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | X | ||||
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | ||||
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | ||||
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X | ||||
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek