KEP609 - KANSERDE KLİNİK ARAŞTIRMALAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KANSERDE KLİNİK ARAŞTIRMALAR KEP609 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mutlu Hayran,Dr. Öğr.Gör. Deniz Yüce 
Dersin amacıÖğrencilerin klinik araştırma tipleri, tasarımı hakkında edindikleri bilgiler ile kanserde bir klinik araştırma protokolünü kavrayarak araştırma projeleri geliştirecek seviyeye erişmeleri hedeflenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Kanser klinik araştırmalarının temel etik ve metodolojik ilkelerini öğrenmek
  2. Kanser alanında yapılacak klinik araştırmaların planlanması, yürütülmesi, denetlenmesi, yorumlanması konularında temel konuları öğrenmek
  3. Kanser alanında yapılacak bir klinik çalışmanın etik kurul ve hibe başvurularını yapabilecek temel bilgi ve donanımları edinmek
Dersin içeriğiKlinik araştırmalarda etik ve tarihçe, Klinik araştırma fazları, Klinik araştırmada tasarım konuları: örneklem büyüklüğü, maskeleme, randomizasyon, Klinik araştırmalarda protokol hazırlanması, çalışmaya uygunluk ve final değerlendirme kriterleri, Klinik araştırmalarda araştırıcı ve sponsor sorumlulukları, Klinik araştırmalarda izleme ve yoklamalar, Klinik araştırma analizinde özel konular: PP, ITT, güvenlilik analiz grupları, Klinik araştırmalarda sunum ve raporlama konuları 
Kaynaklar1. S Green, J Benedetti, J Crowley. Clinical trials in oncology. Chapman & Hall / CRC, Florida, 2003.
2. L Friedman, CD Furberg, DL DeMets. Fundamentals of clinical trials. Springer-Verlag, New York, 1998.
3. S Piantadosi. Clinical Trials: A methodologic perspective. Wiley Series in Probability and Statistics, New York, 1997.
4. Kayaalp. Klinik Farmakolojinin Esasları. Hacettepe Taş Kitapçılık. Ankara, 2003.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKlinik araştırmalarda etik ve tarihçe
2. HaftaFaz 1 klinik araştırmalar
3. HaftaFaz 2 klinik araştırmalar
4. HaftaFaz 3 klinik araştırmalar
5. HaftaFaz 4 klinik araştırmalar
6. HaftaKlinik araştırmada tasarım konuları: örneklem büyüklüğü
7. HaftaKlinik araştırmada tasarım konuları: maskeleme, randomizasyon
8. HaftaKlinik araştırmalarda protokol hazırlanması, çalışmaya uygunluk ve final değerlendirme kriterleri
9. HaftaKlinik araştırmalarda araştırıcının sorumlulukları
10. HaftaKlinik araştırmalarda sponsorun sorumlulukları
11. HaftaKlinik araştırmalarda izleme
12. HaftaKlinik araştırmalarda yoklama
13. HaftaKlinik araştırma analizinde özel konular: PP, ITT
14. HaftaKlinik araştırma analizinde özel konular: güvenlilik analizi
15. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1510
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum110
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15230
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje14040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi15050
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü34154210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X
2. Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.    X
3. Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır.    X
4. Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.    X
5. Alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.    X
6. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.    X
7. Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir.    X
8. İstatistiksel analiz konusunda, bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar ve kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.    X
9. Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir.    X
10. Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.    X
11. Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek