MİK771 - MOLEKÜLER VİROLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER VİROLOJİ | MİK771 | 3. Yarıyıl | 3 | 4 | 5 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Koray Ergünay | |||||
Dersin amacı | Virusların moleküler yapısı, replikasyon stratejileri, genetiği, virus-konak hücre ilişkisi, moleküler patogenez, moleküler tanı yöntemleri, antiviral ilaçlar ve aşılar konusunda güncel bilgilerin aktarılması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Virus yapısı, replikasyonu, patogenezi, genetiği, viruslara karşı immün yanıt ve virusların immün yanıtta kaçış mekanizmaları, virusların moleküler tanısı, antiviral ilaçların etki ve direnç mekanizmaları ve aşı geliştirme stratejileri | |||||
Kaynaklar | - Moleküler, Klinik ve Tanısal Viroloji (Eds: D. Us, K. Ergünay). Bilimsel Tıp Yayınevi, Ankara 2012 - Principles of Virology (Eds: J. Flint, V. R. Racaniello, G. F. Rall, T. Hatziioannou, A. M. Skalka) ASM Press, Washington DC, 2020 - Konuyla ilgili güncel makaleler - Principles of Virology (Eds: S. J. Flint, L. W. Enquist, V. R. Racaniello, A. M. Skalka) ASM Press, Washington DC, 2009 - Konuyla ilgili güncel makaleler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Moleküler virolojiye giriş, Virusların ince yapısı |
2. Hafta | DNA viruslarının replikasyon stratejileri |
3. Hafta | RNA viruslarının replikasyon stratejileri |
4. Hafta | Viral genetik ve evrim |
5. Hafta | Virus-konak hücre ilişkileri |
6. Hafta | Virus hastalıklarında moleküler patogenez |
7. Hafta | Viruslara karşı immün yanıt |
8. Hafta | Virusların immün yanıttan kaçış mekanizmaları |
9. Hafta | Virusların latentlik mekanizmaları |
10. Hafta | Virusların transformasyon/onkogenez mekanizmaları |
11. Hafta | Anti-viral ilaçlar ve interferonlar |
12. Hafta | Viral vektörler ve aşı stratejileri |
13. Hafta | Virusların moleküler tanısı |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 61 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek