MİK711 - MİKROBİYOLOJİNİN TARİHÇESİ ve ÖRGÜTLENMESİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MİKROBİYOLOJİNİN TARİHÇESİ ve ÖRGÜTLENMESİ MİK711 1. Yarıyıl 2 0 2 3
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Dolunay Gülmez Kıvanç 
Dersin amacıMikrobiyoloji biliminin tarihteki gelişiminin ve insan sağlığı üzerine etkisinin kavranması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Mikrobiyoloji biliminin ortaya çıkışının ve şu anda uygulanan bilimsel yöntemlerin temelinin öğrenilmesi
  2. Mikrobiyolojinin insan sağlığına katkısının kavranması
Dersin içeriğiMikrop teorisinin ortaya atılması ve kanıtlanması
Tarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar
Mikrobiyolojinin bilimsel örgütlenmesi ve devlet kurumlarında yaklaşım 
KaynaklarSherman IW. Twelve Diseases that changed our world. 2007, ASM Press Washington DC.
Schreiber W, Mathys FK. Infectio. 1987, F.Hoffmann-La Roche ? Co. Ltd., Basle.
Dünya Sağlık Örgütü internet sitesi
Mortality and Morbidity Weekly Report
SCI-e?de indekslenen diğer süreli bilimsel yayınlar 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMikrop teorisinin ortaya atılması ve kanıtlanması
2. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 1
3. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 2
4. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 3
5. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 4
6. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 5
7. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 6
8. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 7: anlatım ve öğrenci sunumları
9. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 8 anlatım ve öğrenci sunumları
10. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 9 anlatım ve öğrenci sunumları
11. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 10 anlatım ve öğrenci sunumları
12. HaftaTarihte önemli enfeksiyon hastalıkları: Mikrobiyolojinin ortaya çıkışından önce ve sonra yaklaşımda farklar 11 anlatım ve öğrenci sunumları
13. HaftaMikrobiyolojinin bilimsel örgütlenmesi ve devlet kurumlarında yaklaşım
14. HaftaÖğrenci sunumları
15. HaftaGenel sınava hazırlık

16. HaftaGenel sınav


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum240
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı140
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama21224
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü312690

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır.    X
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar.    X
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır.   X 
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır.   X 
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir.    X
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır.   X 
7. Bilgisayar dâhil teknolojik araçlar hakkında sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgi sahibidir.    X
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir.    X
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir.    X
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır.     X
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek