MİK611 - MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ | MİK611 | 2. Yarıyıl | 3 | 2 | 4 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gösteri Deney Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Özgen Eser | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; mikrobiyoloji bilim alanında kullanılan moleküler yöntemlerin teorik ve laboratuvar uygulaması şeklinde öğrenilmesi, öğrencilerin bilgi ve beceri kazanmalarının sağlanmasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarının fiziksel yapısı, 2. Kullanılan kimyasal ölçekler ve maddeler, 3. Laboratuvar güvenliği 4. Hücre parçalama ve nükleik asit saflaştırma, 5. Elektroforez, 6. Nükleik asit çoğaltma, 7. DNA dizi analizi, 8. Moleküler tiplendirme, 9. Moleküler epidemiyoloji, 10. Mutasyon saptama, 11. Plazmid analizi ve klonlama yöntemleri | |||||
Kaynaklar | 1- Molecular Microbiology: Diagnostic Principles and Practice (ASM Books) 3rd.Edition (Eds: Persing DH, Tenover FC, Versalovic J, Tang Y, Unger ER, Relman DA, White TJ). ASM Press, Washington DC, 2016. 2- Molecular Cloning: A Laboratory Manual, 2nd ed., Vols. 1, 2 and 3 (Eds: Sambrook J, Russell DW). Cold Spring Harbor Laboratory Press, New York, 2001. 3- Real-Time PCR, An Essential Guide. (Eds: Edwards K, Logan J, Saunders N). Horizon Bioscience, Norfolk, UK, 2004. 4- Real-Time PCR: An Essential Guide Emerg Infect Dis. 2005 Jan; 11(1): 185?186. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş. Mikrobiyolojide moleküler tekniklerin araştırma ve tanıdaki yeri. Molarite, normalite, yüzde, pH kavramları, moleküler tamponların hazırlanmasında dikkat edilecek unsurlar. |
2. Hafta | Moleküler mikrobiyoloji laboratuvarının fiziksel yapısı ve güvenli çalışma prensipleri. |
3. Hafta | Hücre parçalama ve nükleik asit saflaştırma yöntemleri, konvansiyonel, ticari, manuel ve otomatize sistemler. |
4. Hafta | Elektroforez |
5. Hafta | Nükleik asit çoğaltma ve saptama yöntemleri I |
6. Hafta | Nükleik asit çoğaltma ve saptama yöntemleri II |
7. Hafta | DNA Dizi Analizi I |
8. Hafta | DNA Dizi Analizi II |
9. Hafta | Moleküler tiplendirme yöntemleri ve moleküler epidemiyoloji |
10. Hafta | Mutasyon saptama yöntemleri ve klinikteki yeri |
11. Hafta | Plazmid analizi ve klonlama yöntemleri |
12. Hafta | Moleküler yöntemlerin tanıda kullanımı ve standardizasyon |
13. Hafta | Öğrenci sunumları |
14. Hafta | Öğrenci sunumları |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 15 | 60 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 61 | 35 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Mikrobiyoloji alanında bütünlüklü, kanıta dayalı ve güncel bilimsel bilgi ve beceri edinir; alanındaki yenilikleri takip edebilir ve yenilik önerebilecek yetkinlik kazanır. | X | ||||
2. Bilimsel araştırmaların planlanması, araştırma teknikleri ve istatistiksel değerlendirme için kanıta dayalı bilgiyi kullanır, projeler geliştirir, gerçekleştirir ve sonuçlarını yayınlar/ sunar. | X | ||||
3. Bilimsel çalışma etiği hakkında farkındalığı, duyarlılığı ve yasal düzenlemeler ile ilgili bilgisi vardır. | X | ||||
4. Bilimsel araştırmaları eleştirel şekilde analiz edebilme ve ileri düzeyde değerlendirebilme yetisi kazanır. | X | ||||
5. Bilimsel okumalar/araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri/elde ettiği verileri topluluk karşısında sunabilir. | X | ||||
6. Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane, e-kaynaklar ve anabilim dalının üye olduğu e-dergileri kullanır. | X | ||||
7. Sağlık alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
8. Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır ve kalite gelişimine katkı verir. | X | ||||
9. Alanındaki farklı disiplinlerin amacını ve etkileşimini kavrar, karmaşık sorunların çözümünde rol alabilir. | X | ||||
10. Mesleki ortamlarda (ulusal ve uluslararası) profesyonel ilişkiler kurabilir ve bilgilerini düzenli olarak paylaşır. | X | ||||
11. Ulusal ve uluslararası projelerde rol alır, interdisipliner araştırmalar yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek