HHS701 - HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ I | HHS701 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Bilge Kalanlar, Doç. Dr. Nilay Ercan Şahin, Doç. Dr. Nilgün Kuru Alıcı | |||||
Dersin amacı | Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler, Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü, global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi, toplum ruh sağlığı, turizm sağlığı, toplumsal şiddet, savaş ve terör, destekleyici tıp yöntemleri ile ilişkili halk sağlığı hemşireliğini öğrenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler, Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü, global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi, toplum ruh sağlığı, turizm sağlığı, toplumsal şiddet, savaş ve terör, destekleyici tıp yöntemleri ile ilişkili halk sağlığı hemşireliği. | |||||
Kaynaklar | İlgili Literatür |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Halk sağlığı hemşireliğini etkileyen sağlık politikaları ve sistemler, |
2. Hafta | Devam |
3. Hafta | Halk sağlığı hemşireliğinde kullanılan modeller, |
4. Hafta | Devam |
5. Hafta | Halk sağlığı hemşiresinin değişim ajanı rolü |
6. Hafta | Devam |
7. Hafta | Global sağlık ve halk sağlığı hemşireliği ile ilişkisi |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Değişim ajanı ve lider olarak halk sağlığı hemşiresi |
10. Hafta | Toplum ruh sağlığı |
11. Hafta | Devam |
12. Hafta | Turizm sağlığı |
13. Hafta | Toplumsal şiddet, savaş ve terör |
14. Hafta | Destekleyici tıp yöntemleri ile ilişkili halk sağlığı hemşireliğini |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 11 | 154 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 31 | 28 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Birey, aile ve toplumun sağlıkla ilişkin sorunlarını saptayarak sunulacak sağlık hizmetinin kavram ve ilkelerini geliştirir | X | ||||
2. Toplumda ailelere sunulacak bakım hizmetlerini kapsamlı olarak planlayıp uygular | X | ||||
3. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik güncel bilgiye sahip olur. | X | ||||
4. Halk sağlığı hizmetlerine yönelik elde ettiği bilgileri yorumlar, analiz eder | X | ||||
5. Halk sağlığı hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek