HEP602 - EPİDEMİYOLOJİNİN TEMEL İLKE ve YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
EPİDEMİYOLOJİNİN TEMEL İLKE ve YÖNTEMLERİ | HEP602 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Sorun/Problem Çözme | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Banu Çakır (Şube A) Prof. Dr. Bahar Güçiz Doğan (Şube B) | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, sağlık araştırmalarında bir yöntem bilimi olarak epidemiyoloji, temel epidemiyolojik araştırma tasarımları, bunların kullanım alanları ve temel veri kaynakları ile araştırma planlamanın temel prensipleri konularında bilgi kazanmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Epidemiyolojinin tanımı, stratejileri, kullanım alanları; epidemiyolojik çalışma tasarımları; epidemiyolojik veri kaynakları ve ilgili özellikler; epidemiyolojik araştırma planında dikkat edilmesi gereken konular | |||||
Kaynaklar | 1.Tezcan S. Temel Epidemiyoloji. Hipokrat Kitapevi, Ankara. 2017. ISBN: 978-605-9160-54-4. 2. Rothman KJ, Greenland S. Modern Epidemiology. 2nd ed. Lippincot-Raven Publishers, Philadelphia, PA, 1998. 3. Hennekens, C.H., Buring, J.E. Epidemiology in Medicine. ISBN 0-316-35636-0. Little, Brown and Company, USA, 1987. 4.David B. Resnik. What is Ethics in Research & Why is it Important? December 1, 2015. http://www.niehs.nih.gov/research/resources/bioethics/whatis/. Erişim tarihi: 07.12.2016. 5. Pearce N. "Classification of epidemiological study designs". International Journal of Epdiemiology 2012;41:393-397. 6. Grimes DA, Schulz KF. "An overview of clinical research: the lay of the land". Lancet 2012;359:57-61. 7. Güncel makaleler, problem setleri. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Epidemiyolojinin tanımı; Epidemiyolojinin tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Epidemiyolojinin stratejileri, epidemiyolojinin kullanım alanları |
3. Hafta | Epidemiyolojik araştırmaların sınıflandırılması |
4. Hafta | Tanımlayıcı Araştırmalar |
5. Hafta | Analitik Araştırmalar |
6. Hafta | Problem (1) |
7. Hafta | Deneysel Araştırmalar |
8. Hafta | Metodolojik (Geçerlik, Güvenilirlik) Araştırmalar |
9. Hafta | Problem (2) |
10. Hafta | Epidemiyolojik veri kaynakları, özellikleri ve hataları kontrol yöntemleri |
11. Hafta | Makale eleştirisi |
12. Hafta | Epidemiyolojik ölçütler (sağlık göstergeleri) |
13. Hafta | Epidemiyolojik verileri sunum teknikleri (tablo ve grafikler) |
14. Hafta | Epidemiyolojik araştırma planlama |
15. Hafta | Serbest çalışma |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 13 | 13 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 45 | 50 | 154 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek