DEM708 - DEMOGRAFİK VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ve DOĞRULANMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DEMOGRAFİK VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ve DOĞRULANMASI | DEM708 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mehmet Ali Eryurt | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin demografik verilerin niteliğini değerlendirmelerini ve düzeltmelerini sağlayacak bilgi ve teknikleri kazanmalarıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Yaş verisinin değerlendirilmesi Seçilebilme Niteliği ve Yaş Verisinin Değerlendirilmesi Evlenme ve Doğum Verisi Kalitesinin Değerlendirilmesi Eksik verilerin imputasyonu | |||||
Kaynaklar | Shryock, H.S. and Siegel, J.S., 1976. The Methods and Materials of Demography, Academic Press Inc, London. DHS (2000) An Assessment of DHS Data Quality, DHSs Methodological Reports No:1. DHS (2001) Assessment of the Quality of Data Used for Direct Estimation of Infant and Child Mortality in DHS Surveys, DHS Occasional Papers No: 3. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Yaş ve Cinsiyet Verisinin Analizi |
3. Hafta | Seçilebilme Niteliği ve Yaş Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi |
4. Hafta | İlk Evlilik Yaşı Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi |
5. Hafta | İlk Doğum Yaşı Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi |
6. Hafta | Doğum Tarihçesine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi - I |
7. Hafta | Doğum Tarihçesine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi - II |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Bebek ve Çocuk Ölümlülüğünün Doğrudan Tahmini Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Analizi |
10. Hafta | Çocuk Aşılanması Verisinin Veri Kalitesi |
11. Hafta | Emzirme Verisinin Veri Kalitesi |
12. Hafta | Antropometrik Ölçüm Verisinin Veri Kalitesi |
13. Hafta | Eksik Verilerin İmputasyonu - I |
14. Hafta | Eksik Verilerin İmputasyonu - II |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 12 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 26 | 52 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 43 | 74 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir. | X | ||||
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır. | X | ||||
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur. | X | ||||
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar. | X | ||||
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir. | X | ||||
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek