DEM708 - DEMOGRAFİK VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ve DOĞRULANMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DEMOGRAFİK VERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ve DOĞRULANMASI DEM708 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mehmet Ali Eryurt 
Dersin amacıÖğrencilerin demografik verilerin niteliğini değerlendirmelerini ve düzeltmelerini sağlayacak bilgi ve teknikleri kazanmalarıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu derste; Demografik veri kaynaklarını hatırlar.
  2. Veri değerlendirme yaklaşımlarını öğrenir.
  3. Veri düzeltme yaklaşımlarını öğrenir.
  4. Veri değerlendirme ve düzeltme yaklaşımlarını uygular.
Dersin içeriğiYaş verisinin değerlendirilmesi
Seçilebilme Niteliği ve Yaş Verisinin Değerlendirilmesi
Evlenme ve Doğum Verisi Kalitesinin Değerlendirilmesi
Eksik verilerin imputasyonu 
KaynaklarShryock, H.S. and Siegel, J.S., 1976. The Methods and Materials of Demography, Academic Press Inc, London.
DHS (2000) An Assessment of DHS Data Quality, DHSs Methodological Reports No:1.
DHS (2001) Assessment of the Quality of Data Used for Direct Estimation of Infant and Child Mortality in DHS Surveys, DHS Occasional Papers No: 3. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaYaş ve Cinsiyet Verisinin Analizi
3. HaftaSeçilebilme Niteliği ve Yaş Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi
4. Haftaİlk Evlilik Yaşı Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi
5. Haftaİlk Doğum Yaşı Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi
6. HaftaDoğum Tarihçesine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi - I
7. HaftaDoğum Tarihçesine İlişkin Veri Kalitesinin Değerlendirilmesi - II
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBebek ve Çocuk Ölümlülüğünün Doğrudan Tahmini Verisine İlişkin Veri Kalitesinin Analizi
10. HaftaÇocuk Aşılanması Verisinin Veri Kalitesi
11. HaftaEmzirme Verisinin Veri Kalitesi
12. HaftaAntropometrik Ölçüm Verisinin Veri Kalitesi
13. HaftaEksik Verilerin İmputasyonu - I
14. HaftaEksik Verilerin İmputasyonu - II
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1020
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22652
Ödevler1010100
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü4374300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Nüfusbilim alanındaki sorunları, olay ve olguları ve nüfus politikalarını disiplinlinler arası bir yaklaşım ve bütüncül bir bakış açısıyla analiz edebilir, politika etkilerini öngörebilir, uygun çözümler üretebilir ve kararlar alabilir.   X 
2. Ulusal ve uluslararası düzeyde demografi alanındaki teorik tartışmaları, bunların uygulamaya yansımalarını ve güncel gelişmeleri takip eder ve kullanır.   X 
3. Nüfusbilim alanındaki teori ve yaklaşımlara hakim olur, yeni teorik çerçeveler oluşturabilir, kuramsal çerçeveye ve teoriye dayalı olarak araştırma tasarlayabilme, nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanarak araştırma yapabilme, verileri analiz edebilme ve bulguları ortaya koyabilme yeterliliklerine sahip olur.  X  
4. Mesleki ve toplumsal sorumluluğa sahip olur, etik ilkelere uygun olarak bilimsel bilgi üretebilir ve yayınlayabilir.   X 
5. Nüfusbilim alanında uluslararası indeksler tarafından taranan dergilerde en az bir makale yayınlar.    X
6. Türkçe ve İngilizce, yazılı ve sözel, üst düzey iletişim becerisine sahip olarak ulusal ve uluslararası işbirliklerinde aktif rol üstlenebilir.  X  
7. Nüfusbilim alanındaki yazılımları ve bilişim teknolojilerini kullanarak mevcut bilgileri genişletici çalışmalar yapar, üstlendiği görevleri yerine getirmek için çalışma arkadaşlarıyla iletişim kurabilir, basılı kaynaklar yanında bilgi toplumundaki kaynakları da kullanarak kütüphanelerde ve arşivlerde literatür taraması yapabilir, ulusal ve uluslararası projelerde çeşitli seviyelerde görev alarak proje faaliyetlerini yürütür ve sonuçlarını yazılı ya da sözlü olarak sunabilir.  X  
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora sonrasında araştırma ve çalışmalarına devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahip olur, lisans ve lisans üstü düzeylerinde ders verebilir ve tez yönetebilir. X   
9. Farklı toplumsal kesimler ve kültürler arasında karşılıklı saygıya, hoşgörüye, anlayışa ve empatiye dayalı paylaşıma dair yüksek bir bilinç seviyesine sahip olur. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek