DEM626 - YAŞLANMA DEMOGRAFİSİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YAŞLANMA DEMOGRAFİSİ | DEM626 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. İsmet Koç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin nüfusun yaşlanmasının demografik neden ve sonuçlarını anlamasıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Nüfus yaşlanmasına ilişkin kavram ve göstergeler Gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerdeki nüfus yaşlanmasındaki eğilimler Temel yaşlanma teorileri Nüfus yaşlanmasının demografik nedenleri Nüfus yaşlanmasının demografik sonuçları Yaşlıların birlikte yaşama süreçleri Yaşam döngüsü yaklaşımını ve varlığın akış teorisi Yaşlı nüfusun ölüm, hastalık ve özürlülük hızlarındaki sosyoekonomik farklılaşmalar Yaşlı nüfus için evde bakım ve kurumsal bakım Nüfus yaşlanmasının emeklilik sistemi üzerindeki etkileri Nüfus yaşlanmasının ekonomik yapı üzerindeki etkileri Türkiye'deki nüfus yaşlanması sürecinin neden ve sonuçları | |||||
Kaynaklar | Martin, L.G. & Preston, S. (1994). Demography of Aging, National Academy Press, Washington D.C. Lee, R & Mason, A. (2011). Population Aging and the Generational Economy, Edward Elgar Publications, Canada. Uhlenberg, P. (Ed.). (2009). International handbook of population aging (Vol. 1). Springer Science & Business Media. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nüfus yaşlanmasına ilişkin kavram ve göstergeler |
2. Hafta | Gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerdeki nüfus yaşlanması eğilimleri |
3. Hafta | Yaşlanma teorilerinin temel savlarına bakış |
4. Hafta | Nüfus yaşlanmasının demografik nedenleri: Doğurganlık, ölümlülük ve göç |
5. Hafta | Nüfus yaşlanmasının demografik sonuçları: Doğurganlık, ölümlülük ve göç |
6. Hafta | Nüfus yaşlanmasının demografik sonuçları: Aile yapısı/kurulması, evlenmenin zamanlaması |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Yaşlıların birlikte yaşama süreçleri |
9. Hafta | Yaşam döngüsü modeli ve varlığın akış teorisi |
10. Hafta | Yaşlı nüfusun ölüm, hastalık ve özürlülük hızlarındaki sosyoekonomik farklılaşmaları |
11. Hafta | Yaşlı nüfus için evde bakım ve kurumsal bakımın önemi |
12. Hafta | Nüfus yaşlanmasının emeklilik sistemi üzerindeki etkileri |
13. Hafta | Nüfus yaşlanmasının ekonomik yapı üzerindeki etkileri |
14. Hafta | Türkiye'deki nüfus yaşlanması süreci, neden ve sonuçları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 | 40 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 47 | 58 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, nüfus dönüşümlerinin nedenleri ve sonuçlarına, kuramsal bakış açısına ve bunları uygulamaya dönüştürebilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
2. Nüfusbilim alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Nüfus yapısı ve süreçleri ile ilgili göstergeleri ve modelleri bilir, veri ve modelleri kullanarak göstergeleri hesaplayabilir, modelleme, simülasyon ve projeksiyon yapabilir. | X | ||||
4. Nüfusbilim alanındaki kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme, kuramsal ve veriye dayalı bilgiyi bir araya getirerek akademik ve etik kurallara uygun yayınlar hazırlama becerisine sahiptir. | X | ||||
5. Nüfusbilim alanında ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapabilir, akademik çalışmalarda ve uygulamalarda bireysel olarak sorumluluk alabilir ve grup içerisinde çalışabilir, proje hazırlayabilir, araştırma yapabilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayabilir. | X | ||||
6. Nüfusbilim alanında özgün bir tez çalışması yaparak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | ||||
7. Nüfusbilim alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | ||||
8. Yurtiçinde ve yurtdışında doktora eğitimine devam edebilecek ve ilgili alanlarda mesleğini icra edecek yetkinliğe sahiptir, edindiği bilgi ve becerileri yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
9. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
10. Üreme, yaşama ve yer değiştirme (göç ve hareketlilik etme) haklarının evrenselliği ve bu hakların toplum her kesimine yayılmasının önemi konusunda yeterli bilince sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek