SAY602 - SORUKAĞIDI TASARIMI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SORUKAĞIDI TASARIMI SAY602 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Öğr. Gör. Dr. Pelin Çağatay 
Dersin amacıBu ders, araştırma soruları ve soru kağıdı tasarımı hakkında temel bir anlayış geliştirir. Dersin içeriği, sınıf içi dersler ve sınıf dışı uygulamalar yoluyla soru kağıdı tasarımı konusunda teorik konuları ve uygulamaları kapsar. Dersin sonunda öğrenciler, sorukağıtlarını test etmek ve basit bir sorukağıdı tasarlamak hakkında bilgiye sahip olur. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Sorukağıdının temel bileşenlerini öğrenir.
  2. Soruların ifade şekillerini, yanıt biçimlerini, soru türlerini ve soru sıralarını öğrenir.
  3. Sorukağıtlarını test etmek konusunda temel bilgiye sahip olur.
  4. Soru tasarlayabilir ve basit araştırma sorukağıtları hazırlayabilir.
Dersin içeriğiÖlçüm için önemli göstergeleri tanımlama, Soruların ifade şekilleri: Sadeleştirmelerden ve kısaltmalardan, karışık kelimeler ve terminolojiden ve bir soruda iki kavrami sorgulamaktan kaçınmak, Farklı türde sorular: Açık ve kapalı uçlu sorular, Cevaplama sıralaması, Soruların görsel tasarımı, Hassas ve kişisel soruların sorulması, Soruların test edilmesi, Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar 
KaynaklarSchaeffer, N. C. and Presser, S. (2003). The Science of Asking Questions. Annual Review of Sociology, 29, 65-88.
Robert M. Groves, Floyd J. Fowler, Jr., Mick P. Couper, James M. Lepkowski, Eleanor Singer,Roger Tourangeau. (2009). Survey Methodology. Hoboken: Wiley.
Saris, W.E., and Gallhofer, I.N. (2007). Design, Evaluation, and Analysis of Questionnaires for Survey Research. Hoboken: Wiley. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAraştırma soruları ve soru kağıdı tasarlamaya giriş
2. HaftaÖlçüm için önemli göstergeleri tanımlama
3. HaftaSorukağıdına giriş
4. HaftaSoruların ifade ediliş şekli: Sadeleştirmelerden ve kısaltmalardan, bir soruda iki kavrami sorgulamaktan, karmaşık kelime ve terminolojiden kaçınmak
5. HaftaFarklı türde sorular: Açık ve kapalı uçlu sorular
6. HaftaYanıtlama sıralaması
7. HaftaSoruların görsel tasarımı
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaHassas ve kişisel bilgileri sorgulama
10. HaftaAraştırma sorularının test edilmesi
11. HaftaKişinin kendi doldurduğu soru kağıtlarının ve görüşmeci ile uygulanan soru kağıtlarının tasarımı
12. HaftaSınıf projesi: sınıf projesi için önemli göstergelerin tanımlanması
13. HaftaSınıf Projesi: Sınıf sorukağıdı oluşturma
14. HaftaSınıf Projesi: Sınıf sorukağıtlarının test edilmesi ve sınıf dışı deneyimlerin tartışılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler530
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 3 48
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12626
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü34143240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir.  X  
2. Nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır.    X
3. Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan örnekleme teknikleri konusunda bilgiye sahip olur ve genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır.X    
4. Nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme ve uygulama bilgisine sahip olur. X    
5. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır.X    
6. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir.    X 
7. Nicel ve/veya nitel veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme becerisi edinir.X    
8. Nicel ve nitel araştırmaların niteliğini değerlendirecek ve sonuçlarını yorumlayacak beceri kazanır.    X
9. Nicel ve/veya nitel araştırma sonuçlarını özgün sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır.X    
10. Nicel ve/veya nitel araştırma projelerini bilimsel ve etik kurallara uygun olarak hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilince sahip olur.     X
11. Nicel ve/veya nitel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir tez çalışması yapar.    X
12. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslekdaşlarıyla iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek