SAY602 - SORUKAĞIDI TASARIMI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SORUKAĞIDI TASARIMI | SAY602 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Öğr. Gör. Dr. Pelin Çağatay | |||||
Dersin amacı | Bu ders, araştırma soruları ve soru kağıdı tasarımı hakkında temel bir anlayış geliştirir. Dersin içeriği, sınıf içi dersler ve sınıf dışı uygulamalar yoluyla soru kağıdı tasarımı konusunda teorik konuları ve uygulamaları kapsar. Dersin sonunda öğrenciler, sorukağıtlarını test etmek ve basit bir sorukağıdı tasarlamak hakkında bilgiye sahip olur. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ölçüm için önemli göstergeleri tanımlama, Soruların ifade şekilleri: Sadeleştirmelerden ve kısaltmalardan, karışık kelimeler ve terminolojiden ve bir soruda iki kavrami sorgulamaktan kaçınmak, Farklı türde sorular: Açık ve kapalı uçlu sorular, Cevaplama sıralaması, Soruların görsel tasarımı, Hassas ve kişisel soruların sorulması, Soruların test edilmesi, Sınıf içi ve sınıf dışı uygulamalar | |||||
Kaynaklar | Schaeffer, N. C. and Presser, S. (2003). The Science of Asking Questions. Annual Review of Sociology, 29, 65-88. Robert M. Groves, Floyd J. Fowler, Jr., Mick P. Couper, James M. Lepkowski, Eleanor Singer,Roger Tourangeau. (2009). Survey Methodology. Hoboken: Wiley. Saris, W.E., and Gallhofer, I.N. (2007). Design, Evaluation, and Analysis of Questionnaires for Survey Research. Hoboken: Wiley. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma soruları ve soru kağıdı tasarlamaya giriş |
2. Hafta | Ölçüm için önemli göstergeleri tanımlama |
3. Hafta | Sorukağıdına giriş |
4. Hafta | Soruların ifade ediliş şekli: Sadeleştirmelerden ve kısaltmalardan, bir soruda iki kavrami sorgulamaktan, karmaşık kelime ve terminolojiden kaçınmak |
5. Hafta | Farklı türde sorular: Açık ve kapalı uçlu sorular |
6. Hafta | Yanıtlama sıralaması |
7. Hafta | Soruların görsel tasarımı |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Hassas ve kişisel bilgileri sorgulama |
10. Hafta | Araştırma sorularının test edilmesi |
11. Hafta | Kişinin kendi doldurduğu soru kağıtlarının ve görüşmeci ile uygulanan soru kağıtlarının tasarımı |
12. Hafta | Sınıf projesi: sınıf projesi için önemli göstergelerin tanımlanması |
13. Hafta | Sınıf Projesi: Sınıf sorukağıdı oluşturma |
14. Hafta | Sınıf Projesi: Sınıf sorukağıtlarının test edilmesi ve sınıf dışı deneyimlerin tartışılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 26 | 26 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 34 | 143 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Araştırma yöntemleri konusunda genel teorik bilgi edinir. | X | ||||
2. Nicel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, uygulaması ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
3. Nicel araştırma yöntemlerinde kullanılan örnekleme teknikleri konusunda bilgiye sahip olur ve genellenebilir, güvenilir araştırma tasarımı yeteneği kazanır. | X | ||||
4. Nicel veri analizinde kullanılan modeller ve teknikleri öğrenme ve uygulama bilgisine sahip olur. | X | ||||
5. Nitel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, kuramsal bakış açısına ve bu bilgiyi araştırma tasarımı, örnekleme, nitel veri oluşturma ve analizine dönüştürme bilgisi kazanır. | X | ||||
6. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıklar ve kullanım alanları hakkında bilgi edinir. | X | ||||
7. Nicel ve/veya nitel veri analizi sonuçlarını yorumlayarak, akademik ve etik kurallara uygun yayına dönüştürme becerisi edinir. | X | ||||
8. Nicel ve nitel araştırmaların niteliğini değerlendirecek ve sonuçlarını yorumlayacak beceri kazanır. | X | ||||
9. Nicel ve/veya nitel araştırma sonuçlarını özgün sözlü ve yazılı sunumlara dönüştürerek, ulusal ve uluslararası toplantılarda sunma becerisi kazanır. | X | ||||
10. Nicel ve/veya nitel araştırma projelerini bilimsel ve etik kurallara uygun olarak hazırlayabilecek bilgi, yetenek ve bilince sahip olur. | X | ||||
11. Nicel ve/veya nitel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir tez çalışması yapar. | X | ||||
12. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki uluslararası yayınları takip eder ve meslekdaşlarıyla iletişim kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek