PİA663 - ARP EDEBİYATI ve TARİHİ I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ARP EDEBİYATI ve TARİHİ I PİA663 1. Yarıyıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Diğer: Dinleti  
Dersin sorumlusu(ları)Müjgan Aydın 
Dersin amacıAntik çağlardan Romantik döneme kadar arp için eser vermiş temel bestecileri tanımak, arp edebiyatının geçirdiği evreleri, bestecileri, yorumcuları ve arpın bu dönemler içindeki yapısal gelişimini öğrenmek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Barok ve Klasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgi edinirler.
  2. 2. Barok ve Klasik dönem eserlerini detaylı olarak incelerler.
  3. 3. Barok ve Klasik dönem enstrümanları hakkında ileri düzeyde bilgi edinirler.
  4. 4. Bu dönemlere ait örnek eserleri ayrıntılı anıma becerisine sahip olurlar.
  5. 5. Öğrendiği bilgileri çalıştığı eserler üzerinde uygulamaya yetkin olurlar.
Dersin içeriğiAntik çağlardan Empresyonistlere kadar arp için eser vermiş temel bestecilerin ve örnek eserlerinin incelenmesi. Arp edebiyatının geçirdiği evreler, besteciler, yorumcular ve arpın bu dönemler içindeki yapısal gelişimi. 
KaynaklarDers sorumlusu tarafından belirlenen ders notları.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBarok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi
2. HaftaBarok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi
3. HaftaBarok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi
4. HaftaBarok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi
5. HaftaBarok dönem arp edebiyatı hakkında temel bilgilerin verilmesi
6. HaftaKlasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
7. HaftaKlasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
8. HaftaKlasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
9. HaftaKlasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
10. HaftaKlasik dönem arp edebiyatı hakkında detaylı bilgilerin verilmesi
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaGenel sınava hazırlık
13. HaftaGenel sınava hazırlık
14. HaftaGenel sınava hazırlık
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi144
Genel sınava hazırlanma süresi144
Toplam İş Yükü3016120

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olurlar.    X
2. Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibi olurlar.    X
3. Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirirler.   X 
4. Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlarlar. X   
5. Proje süreçlerini planlarlar.    X
6. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar.    X
7. Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirlerler.    X
8. Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarırlar. X   
9. Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alırlar.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek