POB762 - PROTEZ ARAŞTIRMA PROJELERİ GELİŞTİRME

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
PROTEZ ARAŞTIRMA PROJELERİ GELİŞTİRME POB762 1. Yarıyıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Grup seminerleri ve çalıştaylar, özel görüşme  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Fatih Erbahçeci, Prof. Dr. Semra Topuz  
Dersin amacıProtez alanındaki kanıta dayalı araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot araştırma projesi hazırlanması 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Proje önerisi hazırlamayı,
  2. Pilot araştırma projesi planlamayı
  3. Projenin gerçekleştirilmesi için var olan olanaklardan etkin bir şekilde yararlanmayı öğrenir
  4. Proje çıktılarının yaygınlaştırılması gerekliliğini kavrar
Dersin içeriğiProtez alanındaki araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot proje hazırlama prensipleri 
KaynaklarJournal of Prosthetics and Orthotics,
Journal of Biomechanics,
Prosthetics Orthotics International,
Physical Therapy,
Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation,
Physiotherapy 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaProtez alanındaki literatürün incelenmesi
2. HaftaProtez alanında araştırmaların incelenmesi
3. HaftaProtez rehabilitasyonu alanındaki araştırmaların incelenmesi
4. HaftaPilot proje önerisi planlama
5. HaftaProjenin gerçekleştirilmesi için olanakları belirleme prensipleri
6. HaftaLaboratuar hazırlıkları ve araştırma metodolojisi
7. HaftaAra sınav
8. HaftaSeçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama
9. HaftaSeçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama
10. HaftaSeçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama
11. HaftaTamamlanan projeden elde edilen veriler ve yorumlanması
12. HaftaElde edilen sonuçların literatür bilgileri ile karşılaştırılması
13. HaftaTamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması
14. HaftaTamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması
15. HaftaGenel Değerlendirme
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler145
Sunum1410
Projeler110
Seminer1410
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı5950
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama14570
Proje000
Ödevler10660
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi11414
Toplam İş Yükü5464300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yönelik yöntemleri yeni bir alana uygular, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun yöntemlerle analiz ve rapor eder.    X
2. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanının gerektirdiği yöntem ve teknolojik araç ve gereçleri kullanır. Bilimsel araştırmaların sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi uygulamalarına aktarır. Sonuçlarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlar, bilimsel toplantılarda sunumlar yapar.   X 
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir.    X
4. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanındaki bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirici ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar.    X 
5. Protez-Ortez ve Biyomekanik alanlarına yönelik olarak eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır.    X
6. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir.   X 
7. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek