İDB664 - SÖZCÜKBİLİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SÖZCÜKBİLİM | İDB664 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Suhan Akıncı Oktay | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı sözcükbilimi tanıtmak sözcükbilimin temel konu ve kavramlarını incelemektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Sözcükbilime giriş ? Sözcükbilim nedir? ? İngilizce sözcükler nereden geliyor? ? Sözcük ? Sözcük oluşturma ? Anlam ilişkileri ? Kullanımda sözcükler ? Sözcükbilgisini inceleme ? Sözlüklerdeki sözcükler ? Tarihsel sözcük değişkenliği ? İkinci-dil/Yabancı-dil Eğitimi: Sözcükbilgisi öğretimi ? Psiko-sözcükbilim ? Toplumdilbilimsel sözcük değişkenliği | |||||
Kaynaklar | Jackson, H. and Amvela, E. Z. (2000). Words, Meaning and Vocabulary: An Introduction to Modern English Lexicology. London: Continuum |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sözcükbilim alanına ilişkin temel kavramlar ve alanın tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Sözcüklerin kaynakları |
3. Hafta | Sözcük oluşturma yolları |
4. Hafta | Sözcükler arasındaki anlamsal ilişkiler |
5. Hafta | Kullanımda sözcükler |
6. Hafta | Sözlüklerde sözcükler |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Sözcüklerin geçirdiği tarihsel değişimler |
9. Hafta | Sözcüklerin anadilde ve yabancı dilde öğretilmesi |
10. Hafta | Sözcük öğretimine ilişkin yaklaşımlar |
11. Hafta | Sözcüklerin psikodilbilimsel açıdan incelenmesi |
12. Hafta | Sözcüklerin biçimbilimsel incelemesi |
13. Hafta | Sözcüklerin toplumdilbilimsel incelemesi |
14. Hafta | Sözcükler hakkında yapılmış olan çalışmaların incelenmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 34 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 7 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 10 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 49 |
Toplam | 99 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 17 | 17 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 39 | 68 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Dilin rolü, tarihsel gelişimi, edinimi, verinin doğası, sınırları, güvenilirliği ve geçerliliği hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Dilbilime ek olarak, diğer bilim dallarının güncel alanyazınını inceleyebilir ve bu bilgileri farklı alanlara uygulayabilir. | X | ||||
3. Dilbilim alanında edindiği bilgilerle doğal dillerin çözümlemesini yapabilir, araştırma tasarımı oluşturabilir, veri analizi yapabilir ve bilimsel araştırma makalesi yazabilir. | X | ||||
4. Akademik bir çalışmada etkinlikleri planlar, yönetir, süreci izler, değerlendirir, bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | ||||
5. Disiplinlerarası bakış açısıyla dilbilime özgü sorunlara çözüm üretir. | |||||
6. Dilbilim alanında edindiği bilgi birikimini kullanarak çalışmayı bağımsız olarak yürütür, karmaşık sorunları çözmek için strateji geliştirir ve işbirliği gerektiren çalışmalara liderlik edebilir. | X | ||||
7. Dilbilim alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve ilgili alanlara ve mesleğine yönlendirir. | X | ||||
8. Alanındaki bilimsel etkinliklere katılarak çalışmalarını sistemli biçimde aktarabilir. | |||||
9. Yabancı dilde iletişim kurabilir, alanyazını takip edebilir. | |||||
10. Alanındaki bilgisayar yazılımlarını ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilir. | |||||
11. Uzmanlık bilgisini toplumsal sorumluluk ve bilimsel etik değerler çerçevesinde kullanır ve disiplinlerarası çalışmalarda farklılığı kullanabilir. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek