TİR748 - ROL DAĞILIMI ve TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ROL DAĞILIMI ve TEKNİKLERİ | TİR748 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 2 | 2 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Tiyatro metninin ve reji konseptinin sahneleme sırasında birarada ortak zeminde buluşabilmesi için önem arz eden rol dağılımı yapılırken dikkat edilmesi gereken noktaların ve yöntem becerisinin kazanılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğru kastı oluşturmak iyi bir oyun sahnelemenin ilk adımı olduğu gerçeğinden hareketle rol dağılımı sırasında izlenecek yöntemleri ve dikkat edilecek noktaları pekiştirmeyi hedefler. | |||||
Kaynaklar | Öğretim elemanının önereceği kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Rol dağılımı yapılacak eserin seçimi |
3. Hafta | Seçim aşamasında; oyun için mi oyuncu, oyuncular için mi oyun |
4. Hafta | Oyuncu tipolojileri ve modelleme alıştırmaları |
5. Hafta | Oyuncu tipolojileri ve modelleme alıştırmaları |
6. Hafta | Model oyun üzerinde kast araştırması |
7. Hafta | Model oyun üzerinde kast araştırması |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Ulusal ve uluslar arası önde gelen tiyatro topluluklarının kast yapıları ve oyun bazında rol dağılım sistem ve işleyişlerinin incelenmesi |
10. Hafta | Ulusal ve uluslar arası önde gelen tiyatro topluluklarının kast yapıları ve oyun bazında rol dağılım sistem ve işleyişlerinin incelenmesi |
11. Hafta | Ulusal ve uluslar arası önde gelen tiyatro topluluklarının kast yapıları ve oyun bazında rol dağılım sistem ve işleyişlerinin incelenmesi |
12. Hafta | Öğrencinin belirleyeceği bir model oyun üzerinde rol kişilerini tanımlaması |
13. Hafta | Öğrencinin belirleyeceği bir model oyun üzerinde rol kişilerini tanımlaması |
14. Hafta | Raporun sunumu |
15. Hafta | Lisans öğrencilerinin katılımıyla model oyun için rol dağılımı düzenlenmesi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 9 | 9 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 19 | 30 | 75 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek