TİR734 - ÇAĞDAŞ SHAKESPEARE YORUMCULARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇAĞDAŞ SHAKESPEARE YORUMCULARI | TİR734 | 2. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gözlem Örnek Olay İncelemesi Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Neslihan Ekmekçioğlu | |||||
Dersin amacı | Çağdaş yönetmenlerin, Shakespeare oyunlarına farklı yaklaşımlarını inceleyerek, Shakespeare oyunlarının sahne üzerinde çözümlemelerini değerlendirmek, farklı kültürlerden gelen farklı Shakespeare yorumcularının eserlerini araştırarak, sahne üzerinde öğrenciye çok sesli yaklaşımların bilgisini kazandırmaktır | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çağımızın ünlü yönetmenlerinin (örneğin Peter Brook, Peter Hall, Adrian Noble, Gregory Doran (İngiltere), Giorgio Strehler ( İtalya) ve Işıl Kasapoğlu ( Türkiye ) gibi), ilginç Shakespeare yorumlarını stil ve anlatım açısından incelemek, reji yaklaşımları açısından üzerinde araştırmalar yapmak. | |||||
Kaynaklar | Dessen, Alan. (1985). Elizabethan Stage Conventions and Modern Interpreters. New York: Cambridge UP. Henderson, Diana.( 2006). A Concise Companion to Shakespeare on Screen. Malden: Blackwell Publications. Jackson, Russell. (1993). Further Essays in Shakespearian Performance. New York: Cambridge UP. Novak, Elaine Adams.( 2000). Staging Shakespeare Theatre. Cincinnati, Ohio: Betterway Books. Orgel, Stephen. ( 1999). Shakespeare in the Theatre. New York: Garland Publications. Peithman, Stephen.( 2000). The Stage Directions Guide to Shakespeare. Portsmouth, N. H : Heinemann. Worthen, William. (1997). Shakespeare and the Authority of Performance. New York: Cambridge UP. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 1 ( Peter Brook) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
2. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 2 ( Peter Hall) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
3. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 3 ( Adrian Noble ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
4. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 3 ( Adrian Noble ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
5. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
6. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
7. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
10. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
11. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
12. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
13. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
14. Hafta | Bir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu |
15. Hafta | Sunumlar |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 31 | 35 | 100 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek