TİR734 - ÇAĞDAŞ SHAKESPEARE YORUMCULARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇAĞDAŞ SHAKESPEARE YORUMCULARI TİR734 2. Yarıyıl 2 1 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Gözlem
Örnek Olay İncelemesi
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Neslihan Ekmekçioğlu 
Dersin amacıÇağdaş yönetmenlerin, Shakespeare oyunlarına farklı yaklaşımlarını inceleyerek, Shakespeare oyunlarının sahne üzerinde çözümlemelerini değerlendirmek, farklı kültürlerden gelen farklı Shakespeare yorumcularının eserlerini araştırarak, sahne üzerinde öğrenciye çok sesli yaklaşımların bilgisini kazandırmaktır 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Çağdaş Shakespeare yorumcularının sahne yorumları üzerinde bilgi sahibi olurlar.
  2. 2. Avrupa?nın farklı kültürlerden gelen yönetmenlerinin yapıtlarını değerlendirmek konusunda çok boyutlu ve kapsamlı bir yorumlama becerisi kazanırlar.
  3. 3. Shakespeare oyunlarının çağdaş yorumcular tarafından ele alınışını çağın sanatsal, politik ve sosyal açılardan değerlendirebilme yetkinliğine sahip olurlar.
Dersin içeriğiÇağımızın ünlü yönetmenlerinin (örneğin Peter Brook, Peter Hall, Adrian Noble, Gregory Doran (İngiltere), Giorgio Strehler ( İtalya) ve Işıl Kasapoğlu ( Türkiye ) gibi), ilginç Shakespeare yorumlarını stil ve anlatım açısından incelemek, reji yaklaşımları açısından üzerinde araştırmalar yapmak. 
KaynaklarDessen, Alan. (1985). Elizabethan Stage Conventions and Modern Interpreters. New York: Cambridge UP.
Henderson, Diana.( 2006). A Concise Companion to Shakespeare on Screen. Malden: Blackwell Publications.
Jackson, Russell. (1993). Further Essays in Shakespearian Performance. New York: Cambridge UP.
Novak, Elaine Adams.( 2000). Staging Shakespeare Theatre. Cincinnati, Ohio: Betterway Books.
Orgel, Stephen. ( 1999). Shakespeare in the Theatre. New York: Garland Publications.
Peithman, Stephen.( 2000). The Stage Directions Guide to Shakespeare. Portsmouth, N. H : Heinemann.
Worthen, William. (1997). Shakespeare and the Authority of Performance.
New York: Cambridge UP.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 1 ( Peter Brook) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
2. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 2 ( Peter Hall) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
3. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 3 ( Adrian Noble ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
4. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 3 ( Adrian Noble ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
5. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
6. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
7. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 4 ( Gregory Doran ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
8. HaftaI. Ara sınav
9. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
10. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
11. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 5 ( G. Strehler ) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
12. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
13. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
14. HaftaBir Yönetmenin Reji Sanatı ve Shakespeare?e yaklaşımı 6 ( Işıl Kasapoğlu) Sahneye Koyduğu bir Shakespeare yorumu
15. HaftaSunumlar
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi155
Genel sınava hazırlanma süresi11515
Toplam İş Yükü3135100

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek