TİR736 - REJİSÖRLÜK TARİHİ ve EKOLLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
REJİSÖRLÜK TARİHİ ve EKOLLERİ | TİR736 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 1 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dersin sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Rejisörlüğün doğuşu ve günümüze kadar kaydettiği değişimlerin önde gelen rejisörlerin yaklaşımlarıyla irdelenerek analiz edilmesi. Farklı reji yöntem ve teknikler üzerine donanım kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Rejisörlüğün tarihi boyunca günümüze kadar kaydettiği değişimleri önde gelen rejisörlerin yaklaşımlarıyla model oyunlar incelenerek oyunlar üzerinden analiz edilmesi. | |||||
Kaynaklar | Öğretim elemanının önreceği kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Rejisörlük tarihine giriş |
3. Hafta | Moliere ? yapımcı, yönetmen, yazar |
4. Hafta | Richard Wagner ? Teorisyen, besteci |
5. Hafta | George II, Saxe-Meiningen Dükü |
6. Hafta | Andre Antoine, Otto Brahm |
7. Hafta | Stanislavsky, Nemerovich-Danchenko |
8. Hafta | I. Ara sınav |
9. Hafta | Gordon Craig |
10. Hafta | Meyerhold |
11. Hafta | Reinhart |
12. Hafta | Elia Kazan |
13. Hafta | Grotowski ? Brook - Schechner |
14. Hafta | Öğrenci Sunumu |
15. Hafta | Öğrenci Sunumu |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 32 | 35 | 100 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek