TİR724 - İLERİ REJİSÖRLÜK SANATI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ REJİSÖRLÜK SANATI TİR724 2. Yarıyıl 2 1 2 5
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Dersin sorumlusu 
Dersin amacıRejisörlük sanatının 20. Yüzyıl sonrası gelişim sürecini, dönemlere ayrılarak ve irdeleyerek incelenmesi. Tiyatro tarihinde rejisörün rolünün değişiminin ve geldiği son noktanın öğretilmesini amaçlar. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1.Rejisörlük sanatının evrelerini ve gelişim sürecini öğrenir.
  2. 2.Tiyatro tarihinde modern rejisörün evrimini öğrenirler
  3. 3.Reji tarihinde dönemlerin ve örnekleri üzerin ayrıntılı bilgi sahibi olurlar
  4. 4.Reji sanatına bakış ve rejisörün niteliklerini karşılaştırmalı olarak öğrenirler
  5. 5.Reji sanat alanının ve üretimlerinin sosyal ve estetik alandaki konumunu tartışacak ve yönlendirecek düzeyde kavrarlar.
Dersin içeriğiÇağdaş reji tarihi incelerken, reji konsepti için modern sonrası dönemde nasıl reji formatı hazırlandığı irdelenirken model oyun üzerinden reji konsepti örneklendirilir. 
KaynaklarClurman. H. (1972). On Directing. New York : Simon and Schuster Inc.
Ahart. J. (2001). The Director?s Eye. Colorado : Meriwether Publishing Ltd.
Mitchell. C. (2008). The Director?s Craft. Published Routledge
Converse. T. J. (1995). Directing for the Stage: A Workshop Guide of Creative Exercises and Projects. USA: Meriwether Publishing Ltd.
Ahart. J. (2001). The Director's Eye: A Comprehensive Textbook for Directors and Actors. USA: Meriwether Publishing Ltd.
Pavis. P. (1998). Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çeviri: Sibel Kamber. Ankara: Dost Yayınları
Kılıçbay, Mehmet Ali. (1999). Felsefesiz Sanat ve Oyunsuz Tarih. Ankara: İmge.
Lamarque, Peter.( 2004). Aesthetics and the Philosophy of Art: The Analytic Tradition.
Altar, Cevad Memduh. (1996). Sanat Felsefesi Üzerine: Genel Estetik, Müzik Estetiği. İstanbul: Yapı Kredi.
The Philo 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin işlenişi ve genel konsept üzerine konuşulur
2. HaftaV. Meyerhold, model oyunun seçimi
3. HaftaV. Meyerhold, model oyunun seçimi
4. HaftaB. Brecht
5. HaftaB. Brecht
6. HaftaJ. Grotowski, sunum öncesi raporun incelenmesi
7. HaftaJ. Grotowski, sunum öncesi raporun incelenmesi
8. HaftaI. Ara sınav (sunum)
9. HaftaP. Brook, model oyunun seçimi
10. HaftaP. Brook, model oyunun seçimi
11. HaftaR.Schechner
12. HaftaR.Schechner
13. HaftaR.Wilson
14. HaftaR.Wilson
15. HaftaGenel tekrar, sınava hazırlık ve öğrenci sunumu
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum240
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı240
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı160
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3145125

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek