TİR724 - İLERİ REJİSÖRLÜK SANATI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ REJİSÖRLÜK SANATI | TİR724 | 2. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dersin sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Rejisörlük sanatının 20. Yüzyıl sonrası gelişim sürecini, dönemlere ayrılarak ve irdeleyerek incelenmesi. Tiyatro tarihinde rejisörün rolünün değişiminin ve geldiği son noktanın öğretilmesini amaçlar. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Çağdaş reji tarihi incelerken, reji konsepti için modern sonrası dönemde nasıl reji formatı hazırlandığı irdelenirken model oyun üzerinden reji konsepti örneklendirilir. | |||||
Kaynaklar | Clurman. H. (1972). On Directing. New York : Simon and Schuster Inc. Ahart. J. (2001). The Director?s Eye. Colorado : Meriwether Publishing Ltd. Mitchell. C. (2008). The Director?s Craft. Published Routledge Converse. T. J. (1995). Directing for the Stage: A Workshop Guide of Creative Exercises and Projects. USA: Meriwether Publishing Ltd. Ahart. J. (2001). The Director's Eye: A Comprehensive Textbook for Directors and Actors. USA: Meriwether Publishing Ltd. Pavis. P. (1998). Sahneleme: Kültürler Kavşağında Tiyatro. Çeviri: Sibel Kamber. Ankara: Dost Yayınları Kılıçbay, Mehmet Ali. (1999). Felsefesiz Sanat ve Oyunsuz Tarih. Ankara: İmge. Lamarque, Peter.( 2004). Aesthetics and the Philosophy of Art: The Analytic Tradition. Altar, Cevad Memduh. (1996). Sanat Felsefesi Üzerine: Genel Estetik, Müzik Estetiği. İstanbul: Yapı Kredi. The Philo |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin işlenişi ve genel konsept üzerine konuşulur |
2. Hafta | V. Meyerhold, model oyunun seçimi |
3. Hafta | V. Meyerhold, model oyunun seçimi |
4. Hafta | B. Brecht |
5. Hafta | B. Brecht |
6. Hafta | J. Grotowski, sunum öncesi raporun incelenmesi |
7. Hafta | J. Grotowski, sunum öncesi raporun incelenmesi |
8. Hafta | I. Ara sınav (sunum) |
9. Hafta | P. Brook, model oyunun seçimi |
10. Hafta | P. Brook, model oyunun seçimi |
11. Hafta | R.Schechner |
12. Hafta | R.Schechner |
13. Hafta | R.Wilson |
14. Hafta | R.Wilson |
15. Hafta | Genel tekrar, sınava hazırlık ve öğrenci sunumu |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 31 | 45 | 125 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek