İDB651 - DİLBİLİMDE ALAN ÇALIŞMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİMDE ALAN ÇALIŞMASI | İDB651 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Taylan Akal | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, farklı dillerin mantıksal yapılarıyla dilsel yapılarını karşılaştırmak, bu karşılaştırma için gerekli olan kuramsal çerçeveyi sunmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, değişik dillerin anadil konuşmacılarından doğal dil verilerinin toplanmasına, çözümlenmesine ve dil kurallarının saptanmasına ilişkin yöntem ve süreçleri öğretmeyi amaçlamakta, ele alınan dillerin mikro ve makro düzlemlerde hem kendilerine özgü, hem de evrensel özellikleri deneysel incelemelerle ortaya konulmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Milroy, L. (1987) Observing and Analysing Natural Language. Basil Blackwell. Langacker, R.W. ( 1972) Fundamentals of Linguistic Analysis. Harcourt, Brace, Jovanovich . Samarin,W.J. (1967) Field Linguistics.Holt, Rinehart and Winston. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dilbilimde alan çalışmasının tanıtılması ve temel kavramlarının sunulması |
2. Hafta | Doğal dil örneklerinin tanımlanması ve örnekler verilmesi |
3. Hafta | Doğal dil örnekleri toplamada kullanılan yöntem ve teknikler |
4. Hafta | Doğal dil örnekleri toplanmasında dikkat edilmesi gereken konular |
5. Hafta | Toplanan örneklerin incelenmesinde kullanılan yöntem ve teknikler |
6. Hafta | Toplanan örneklerin dil yapısı bakımından incelenmesi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Toplanan örneklerin toplumdilbilim açısından incelenmesi |
9. Hafta | Denek seçiminde izlenecek basamaklar ve bu amaçla kullanılan teknikler |
10. Hafta | Denek seçimini örneklendiren çalışmaların incelenmesi |
11. Hafta | Alan çalışması alanında yapılan çalışmaların tartışılması ve incelenmesi |
12. Hafta | Alan çalışması alanında yapılacak bir çalışmanın tasarlanması |
13. Hafta | Tasarlanan çalışmaların sınıfta tartışılması ve sunulması |
14. Hafta | Öğrenciler tarafından toplanan doğal dil örneklerinin sınıfta tartışılması |
15. Hafta | Genel tekrar |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 9 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 48 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek