YLÇ632 - SANAT FELSEFESİ II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SANAT FELSEFESİ II | YLÇ632 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. İsmail Demirdöven | |||||
Dersin amacı | Felsefe ile sanata bakmanın anlamını kavramak, bu alanı kendi alanına uygulamak, sanat kavramının kültürle olan ilişkisini tartışmak ve sanat projelerinde felsefenin yerini göstererek bu projeleri felsefe ile içeriklendirebilmek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bir insan etkinliği olarak sanatın anlamı. ?Güzel? kavramı ve estetik. Felsefe tarihindeki belli başlı sanat görüşleri, Platon, Aristotales, Kant, Croce? | |||||
Kaynaklar | Yetişken, H.,Estetiğin ABC?si. İstanbul: Kabalcı Yayınları. May R.,Yaratma Cesareti. İstanbul: Metis Yayınları. Mengüşoğlu T.,Felsefeye Giriş. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Okuma |
2. Hafta | Okuma |
3. Hafta | Okuma |
4. Hafta | Okuma |
5. Hafta | Okuma |
6. Hafta | Okuma |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Okuma |
9. Hafta | Okuma |
10. Hafta | Okuma |
11. Hafta | Rapor Hazırlama |
12. Hafta | Dönem Ödevi Hazırlık |
13. Hafta | Dönem Ödevi |
14. Hafta | Final Hazırlık |
15. Hafta | Final Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 28 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 33 | 33 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 31 | 102 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemler hakkında ileri derecede teorik ve pratik bilgiye sahip olurlar. | X | ||||
2. Teorik ve pratik öğretileri yeni eserlerde kullanabilme bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. .Kendi enstrümanı ve diğer yaylı çalgılar hakkında tarihsel gelişimi bilir | X | ||||
4. Kendi enstrümanının diğer yaylı çalgılar ile olan etkileşimini bilir | X | ||||
5. Önceden edinilmiş bilgileri eser yorumlama aşamasında nasıl kullanması gerektiğini bilir. | X | ||||
6. Alanıyla ilgili bilgileri öğretebilmek için gerekli olan pedagojik ve psikolojik yaklaşımı bilir | X | ||||
7. İleri derecedeki teknik ve pratik bilgilerini kullanarak solo veya oda müziği gruplarıyla sahnede performans gerçekleştirebilir | X | ||||
8. İcra ettiği eserlerin müzikal analizlerini yapıp, yorumuna katabilecek beceriye sahiptir | X | ||||
9. Alanıyla veya alt disiplinleriyle ilgili özgün fikirler üretip bunları belgeleyerek paylaşabilir | X | ||||
10. Konser ve proje planlayıp yönetebilir | X | ||||
11. Bir sanat eseri ile ilgili görüşlerini yazabilir veya tartışabilir. | X | ||||
12. Önceden edinilmiş bilgi, beceri ve pekiştirmeler doğrultusunda, eserlerine özgün yorumlar katarak toplumla paylaşabilir | X | ||||
13. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurup, tartışabilir | X | ||||
14. Toplumda sanatın ve kültürün yaygınlaşması için becerilerini kullanma yetisine sahiptir | X | ||||
15. Enstrüman repertuvarının başlıca eserlerinin yanı sıra, değişik besteci ve eserlerini de bilir ve icra eder/.16.Yaylı çalgılar tarihine ilişkin bilgilerini pekiştirir ve bu bilgileri geliştirip belgeler | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek