YLÇ735 - ÇALGIDA SOLİSTİK REPERTUVAR I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇALGIDA SOLİSTİK REPERTUVAR I | YLÇ735 | 1. Yarıyıl | 2 | 1 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Gözlem Gösteri Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders sorumlusu anasanat dalı kurulu tarafından öğrenim başında belirlenir. | |||||
Dersin amacı | Dönemin solistik eserlerinin izlenmesi, yorumlanması ve analiz edilmesi. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Barok eserlerde solistlik düzeyde teknik ve yorumun öğretilmesi. | |||||
Kaynaklar | Ders sorumlusu tarafından belirlenen Barok yaylı saz eserleri. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Barok Solistik Repertuar eserlerinin dinlenmesi. |
2. Hafta | Çalınacak eserlerin seçilmesi. |
3. Hafta | Eser okunması |
4. Hafta | Eser okunması |
5. Hafta | Eser okunması |
6. Hafta | Eserlerin detaylı bir şekilde incelenerek çalışılması |
7. Hafta | Eserlerin detaylı bir şekilde incelenerek çalışılması |
8. Hafta | Eserlerin detaylı bir şekilde incelenerek çalışılması |
9. Hafta | Ara sınav |
10. Hafta | Çalışılan eserlerin sahne performansı için hazırlanması |
11. Hafta | Çalışılan eserlerin sahne performansı için hazırlanması |
12. Hafta | Çalışılan eserlerin sahne performansı için hazırlanması |
13. Hafta | Sahne performansına yoğunlaşma |
14. Hafta | Sahne performansına yoğunlaşma |
15. Hafta | Genel Sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav (konser) |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 44 | 29 | 146 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Enstrümanında teknik beceriler ve yorumlama alanlarında üst düzey bilgi sahibidir. | X | ||||
2. Dalında bestelenmiş eserleri yeni bir yorum getirecek bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Enstrümanının teknik uygulamalarına yeni çalışmalar katabilir | |||||
4. Kendine özgü yorumlama ve bunu seyirci ile paylaşma becerisindedir. | |||||
5. Enstrümanı için bestelenmiş eserleri akademik çevrelerce kabul görecek şekilde yorumlar. | |||||
6. Yaylı çalgı performansı ile ilgili çözümleyici yöntemler geliştirir. | |||||
7. Alanıyla ilgili bilgileri uygun bir pedagojik ve psikolojik yaklaşımla öğretmeye yetkindir. | |||||
8. Müzik alanında ulusal ve uluslar arası aktivitelere katılır. | |||||
9. En az bir yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar ve tartışır. | |||||
10. Sanatın topluma olan katkısının farkında olarak yaygınlaştırıcı etkinliklerde bulunma yetisindedir. | |||||
11. Çaldığı enstrüman için Türk bestecilerinin bestelenmiş eserlerini çözümleyerek analiz eder ve yorumlar. | |||||
12. Alanı ile ilgili özel bir birikimlerinden de yararlanarak araştırma yapar, sonuçlarını belgeler, tartışır ve ikna eder |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek