İDB652 - DİLBİLİM ve DİL ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİLBİLİM ve DİL ÖĞRETİMİ | İDB652 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | ||||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğretim Üyesi Yeliz Demir van Scheppingen | |||||
Dersin amacı | ||||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ||||||
Kaynaklar |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dilbilim ile dil öğretiminin bağlantısı |
2. Hafta | Dil öğretimi alanında dilbilim kaynaklı terim ve kavramlar |
3. Hafta | Dilbilim ile yabancı dil öğretimi arasındaki etkileşimin tarihsel altyapısı |
4. Hafta | Yabancı dil öğretimi alanında geliştirilen kuramların tanıtılması |
5. Hafta | Değişik dilbilim akımlarının yabancı dil öğretimine yönelik yaklaşımları |
6. Hafta | Yapısalcı dilbilim yaklaşımı uyarınca yabancı dil öğretimi |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Üretici dilbilim yaklaşımı uyarınca yabancı dil öğretimi |
9. Hafta | İşlevselci dilbilim yaklaşımı uyarınca yabancı dil öğretimi |
10. Hafta | Yabancı dil öğretiminde dilbilgisi-çeviri yöntemi |
11. Hafta | İletişimsel yabancı dil öğretimi |
12. Hafta | Dilbilim akımları sonucu geliştirilen yabancı dil öğretimi tekniklerin karşılaştırılması |
13. Hafta | Dilbilim akımları sonucu geliştirilen yabancı dil öğretimi tekniklerini değerlendiren çalışmaların tartışılması ve incelenmesi |
14. Hafta | Dilbilim akımları sonucu geliştirilen yabancı dil öğretimi tekniklerinin değişik ülkelerdeki kullanımına ilişkin örnekler |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 9 | 63 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 48 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek