TİM606 - İMMÜN SİSTEMDE SİNYAL İLETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜN SİSTEMDE SİNYAL İLETİMİ | TİM606 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | KAB605 | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | İmmün sistem hücrelerindeki reseptörler, bu hücrelerdeki sinyal iletiminin ana yolakları, doğal ve edinsel immün sistem reseptörleri, sitokin reseptörleri ve inhibitör reseptörler ile bu yanıtların gerçekleşmesini sağlayan sinyal iletim yolakları ve mekanizmaları detaylı olarak anlatılır. Dersler ağırlıklı olarak teoriktir; ancak, temel laboratuvar teknikleri pratik saatleri ile desteklenir. Öğrenciler, her ders için önerilen referansları okumak ve dönem sonu için bir seminer sunumu hazırlamakla yükümlüdür. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İmmün reseptörler; immün sistemin sinyal iletim yolakları; inflamazom; doğal ve edinsel immün sisteme ait hücrelerde reseptör ve sinyal iletimi; NK, B ve T hücrelerindeki inhibitör reseptörler; kostimülasyon ve sitokin aracılı sinyal iletimi; sinyal iletiminin analizi için kullanılan teknikler. | |||||
Kaynaklar | 1. Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune System, Abul K. Abbas, Andrew H., Md. Lichtman 2. Cellular and Molecular Immunology, Abul K. Abbas, Andrew H. Lichtman, Jordan S. Pober 3. Immunobiology, Charles Janeway, Mark Walport, Paul Travers 4. Immunology, Ivan M. Roitt, Jonathan Brostoff, David K. Male 5. Medical Immunology, Tristram G. Parslow, Daniel P. Stites, Abba I. Terr, John B. Imboden 6. Molecular Biology of the Cell, Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 7. Nature Reviews Immunology and Nature Reviews Cancer serileri 8. Principles of Biochemistry, A.L. Lehninger, D.L. Nelson, M.M. Cox 9. Cellular Signaling |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İmmün reseptörler ve sinyalin düzenlenmesi |
2. Hafta | İmmün sistemde sinyal iletiminin ana yolakları-1 |
3. Hafta | İmmün sistemde sinyal iletiminin ana yolakları-2 |
4. Hafta | İnflamazom |
5. Hafta | Doğal immün sistem reseptörleri ve sinyal iletimi |
6. Hafta | Sitokin reseptörleri ve sinyal iletimi |
7. Hafta | TCR aracılı sinyal iletimi |
8. Hafta | Kostimülasyon aracılı sinyal iletimi |
9. Hafta | BCR aracılı sinyal iletimi |
10. Hafta | NK, B ve T hücrelerinde inhibitör reseptörler |
11. Hafta | TGF-beta ve NO aracılı sinyal iletimi |
12. Hafta | Sinyal iletimi analiz teknikleri |
13. Hafta | Seminer sunumları |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 70 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 11 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 28 | 28 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 26 | 72 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin doğal ve edinsel immünitenin fonksiyonlarını, temel immünolojik prensipleri kavranmış olması beklenir. | X | ||||
2. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immün sistemin rol aldığı ve immün sistemin işleyişinde düzensizliklerin neden olduğu hastalıkların gelişim mekanizmalarını kavramış olması beklenir. | X | ||||
3. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünolojik hastalıkların sınıflandırılmasının, adlandırılmasının, mekanizmalarının, immün patolojinin temel ilkelerinin kavranmış olması beklenir. | X | ||||
4. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin çeşitli sistemlerde görülen immünolojik bozuklukların temel ve ayırt edici özellikleri ile gelişim mekanizmalarının kavranmış olması beklenir. | X | ||||
5. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünolojideki yeni gelişmeleri takip ediyor olması beklenir. | X | ||||
6. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünoloji bilimiyle ilgili orijinal soru sorabilmeyi ve sorulan soruyu yanıtlamak üzere uygun metodoloji ve teknikleri seçerek uygulayabilmeyi öğrenmiş olması beklenir. | X | ||||
7. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin temel immünolojik ve moleküler yöntemleri doğru olarak uygulayabiliyor olması beklenir. | X | ||||
8. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilimsel rapor, poster ve sunum hazırlama ve hakemli dergilere makale yazabilecek beceri ve yeterliliğe ulaşması beklenir. | X | ||||
9. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin alanıyla ilgili etik kavramları hassasiyetle uygulayarak ekip çalışmasına uyabilmesi ve ekibin bir üyesi olarak görev alabilmesi beklenir. | |||||
10. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin tez döneminde önerilen bir projeyi tamamlayarak ve konusuyla ilgili literatür bilgisine hakim olarak yüksek lisans tezini yazması, alanındaki literatürde yer alan bilgileri kendi bulguları ile karşılaştırma ve tartışma yeteneğini geliştirmiş olması beklenir. | X | ||||
11. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin makale, veri ve seminer toplantıları sırasında tartışılan yöntemlere eleştirel yaklaşabilmesi, kaygı ve düşüncelerini ortaya koyabilmesi ve okuduklarıyla fikirlerini destekleyebilmesi beklenir. | X | ||||
12. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünoloji alanına yönelik laboratuvar güvenlik ve akreditasyon kurallarını bilmesi ve bunları uyguluyor olması beklenir. | |||||
13. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiki analiz yöntemlerini ve kanıta dayalı uygulamaları doğru bilmesi, bunları takip etmesi beklenir | X | ||||
14. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin alanıyla ilgili bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlaması, analiz ve sentez yapabilmesi beklenir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek