BLE756 - TEORİK ve PRATİK EŞLİKLİ UYGULAMA II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEORİK ve PRATİK EŞLİKLİ UYGULAMA II | BLE756 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 1 | 3 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Müride Aksan, Hakan Ekmen, Banu Manap | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile: öğrencinin, 5. ve 6. sınıf programları hakkında edindiği teorik bilgileri pratiğe müzik eşliği ile aktarması, piyanist ile eşgüdüm içinde çalışma becerisi kazanması; piyano eşliğinden, öğretici olarak uygulamada en uygun biçimde yararlanabilmesi için sahip olması gereken özellikleri kazanması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bale dersini oluşturan bar, orta ve allegro kombinasyonlarının tasarlanması ve piyano eşliği ile uygulanması. | |||||
Kaynaklar | Bale derslerinde kullanılmak üzere hazırlanmış nota kitapları ile opera, bale veya senfonik müziklerin piyano için yapılmış uyarlamaları. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uygulama |
2. Hafta | Uygulama |
3. Hafta | Uygulama |
4. Hafta | Uygulama |
5. Hafta | Uygulama |
6. Hafta | Uygulama |
7. Hafta | Uygulama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Uygulama |
10. Hafta | Uygulama |
11. Hafta | Uygulama |
12. Hafta | Uygulama |
13. Hafta | Uygulama |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 1 | 2 | 2 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 32 | 38 | 90 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | X | ||||
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar. | X | ||||
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar. | X | ||||
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar. | X | ||||
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar. | X | ||||
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler. | X | ||||
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek