BLE754 - METODİK PRATİK II
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
METODİK PRATİK II | BLE754 | 2. Yarıyıl | 2 | 0 | 2 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Müride Aksan, Ludmila Potopovici, Ghenadie Potopovici, Aysulu Tokambayeva | |||||
Dersin amacı | Metodik Teori II dersi içeriğini oluşturan; Vaganova metodiği 5. ve 6. yıl eğitim programında yer alan bar, orta ve allegro hareketlerine dair edinilmiş olan teorik bilginin pratiğe aktarımı yoluyla: bu hareketlerin kombinasyonlar içinde kullanılması ve uygulanması deneyiminin kazandırılması, uygulamada ortaya çıkabilecek teknik ve müzikal sorunları gözleme ve giderme becerisinin kazandırılması, öğrencinin bu programa uygun olarak klasik bale dersi tasarlayacak bilgi ve donanımı kazanması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1) Vaganova metodiği klasik bale 5. yıl eğitim programında yer alan; a)bar, b) orta, c) allegro, 2.Vaganova metodiği klasik bale 6. sınıf eğitim programında yer alan; a)bar, b) orta, c) allegro hareketleri | |||||
Kaynaklar | School of classical ballet 100 lessons in classical balet School of classical dance Vera Kostrovitskaya, Alexei Pisarev, 1978 Notasyon kayıtları,dvd ve video kasetler |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uygulama |
2. Hafta | Uygulama |
3. Hafta | Uygulama |
4. Hafta | Uygulama |
5. Hafta | Uygulama |
6. Hafta | Uygulama |
7. Hafta | Uygulama |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Uygulama |
10. Hafta | Uygulama |
11. Hafta | Uygulama |
12. Hafta | Uygulama |
13. Hafta | Uygulama |
14. Hafta | Uygulama |
15. Hafta | Sunum |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 3 | 10 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü | 50 | 50 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisansüstü yeterliliklerine dayalı olarak alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | ||||
3. Sanatsal çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | X | ||||
4. Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlarlar. | X | ||||
5. Öğretme süreçlerini planlama becerisi kazanırlar. | X | ||||
6. Bale eğitimciliği alanında mesleki ve pedagojik bilgi ve donanıma sahip olurlar | X | ||||
7. Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahip olurlar. | X | ||||
8. Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası kaynaklardan yararlanırlar. | X | ||||
9. Klasik bale repertuvarından seçilmiş eserlerin uygulanması konusunda artistik ve müzikal bilgi sahibi olurlar. | X | ||||
10. Bir bale eğitimcisinin sahip olması beklenen; artistik, teknik, müzikal ve pedagojik becerileri kazanırlar. | X | ||||
11. Bir bale eğitimcisinin sahip olması gereken bütünsel bakış açısına sahiptirler. | X | ||||
12. Vaganova Metodiği 5- 8 yıllar arasındaki programı analiz edip uygulama yetkinliğine sahip olurlar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek