TİR637 - TÜRK TİYATROSU KAYNAKLARI ARAŞTIRMA-YORUM-UYGULAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TÜRK TİYATROSU KAYNAKLARI ARAŞTIRMA-YORUM-UYGULAMA | TİR637 | 1. Yarıyıl | 1 | 3 | 2 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Proje Tasarımı/Yönetimi Diğer: Araştırma-Yorum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Ders sorumlusu araştırmacı ve uygulayıcı | |||||
Dersin amacı | Türk Tiyatrosunun geleneksel türleri hakkında teorik bilginin verilmesi ve örnek uygulamaların gösterilmesi; az bilinen ve/veya henüz tespit edilememiş gösterim tür ve yapıların araştırılması, yorumlanması, uygulama yöntemlerinin tespiti ve öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Türk Tiyatrosunun geleneksel türleri hakkında teorik bilgi ve örnek uygulamalar; az bilinen ve/veya henüz tespit edilememiş gösterim tür ve yapıların araştırılması, yorumlanması, uygulanması. | |||||
Kaynaklar | And, M. (2012). Oyun ve Bügü. İstanbul: Yapı Kredi Yay. And, M. (2012). Ritüelden Drama Kerbela - Muharrem - Ta' ziye. İstanbul: Yapı Kredi Yay. And, M. (2012). Minyatürlerle Osmanlı-İslam Mitologyası. İstanbul: Yapı Kredi Yay. And, M. (2009). Türk Tiyatro Tarihi, Başlangıcından Günümüze (1983). İstanbul: İletişim Yay. And, M. (1991). Drama at the Crossroads: Turkish Performing Arts Link Past and Present, East and West. Isis Press And, M. (1969). Geleneksel Türk Tiyatrosu: Köylü ve Halk Tiyatrosu Gelenekleri. İstanbul: Bilgi Yay. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve uygulanış yöntemi hakkında genel bilgilendirme |
2. Hafta | Türk Tiyatrosu ve geleneksel kaynaklar |
3. Hafta | Geleneksel kaynaklarda türler; Karagöz, Ortaoyunu, Kukla |
4. Hafta | Geleneksel kaynaklarda türler; Meddah, Köy Seyirlik Oyunları |
5. Hafta | Taziye ve Makteller |
6. Hafta | Şaman Ritüeli |
7. Hafta | Sema Ritüeli |
8. Hafta | Arasınav (Sunumlar) |
9. Hafta | Araştırma yöntemleri |
10. Hafta | Türk tiyatrosunda kültür antropolojisi |
11. Hafta | Araştırma yorumdan uygulamaya: kurgu ve oynanışta biçimler, üsluplar |
12. Hafta | Araştırma yorumdan uygulamaya: kurgu ve oynanışta biçimler, üsluplar |
13. Hafta | Bir öykü üzerinden performans metni oluşturma |
14. Hafta | Bir öykü üzerinden performans metni oluşturma |
15. Hafta | Proje/Uygulama |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 46 | 48 | 175 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek