İDB766 - KARŞILAŞTIRMALI SÖZLÜKBİLİM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI SÖZLÜKBİLİM | İDB766 | 3. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Emine Yarar | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sözlükbilim alanındaki farklı gelenekleri öğretmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | - Sözlükbilim, sözlük-kullanıcıları ve sözlük türleri - Veri toplama ve seçme, madde başları - Telaffuz, çekim, sözcük türleri - Oluşumlar, sözcük-birliktelikleri ve deyimler - Tek-dilli sözlükte tanımlar - İki-dilli sözlüklerde eşdeğerlikler, ansiklopedik bilgi, görsel malzeme - Konu alanı ve kullanım etiketleri, köken bilgisi, çapraz gönderim - Sözlük girişi: İlkeler, küçük ölçekli yapılar, büyük ölçekli yapılar, sözlük başı ve sözlük sonu - Sözlük projeleri, elektronik çağda sözlük | |||||
Kaynaklar | Hartmann, R. R. K. (2001). Teaching and Researching Lexicography. London: Pearson Education. Hartmann, R. R. K. and G. James. (1998). Dictionary of Lexicography. London: Routledge. Landau, S. I. (1984). Dictionaries: The Art and Craft of Lexicography. Cambridge: Cambridge University Press. Ooi, B. Y. (1998). Computer Corpus Lexicography. Edinburgh: Edinburgh University Press (Edinburgh Textbooks in Empirical Linguistics). Sinclair, John. (Ed.) (1987). Looking Up: An Account of the COBUILD Project in Lexical Computing. London: Collins. Svenson, B. (1993). Practical Lexicography: Principles and Methods of Dictionary-Making. (Trans. J. Skyes and K. Schofield) Oxford: Oxford University Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sözlükbilim alanına ilişkin temel kavramlar ve tarihsel gelişimi |
2. Hafta | Sözlük-kullanıcıları ve sözlük türleri |
3. Hafta | Sözlük oluşturma amacıyla yapılan veri toplama sürecinin tanıtılması ve örneklendirilmesi |
4. Hafta | Sözlüklerde madde başlarının belirlenmesine ilişkin teknikler |
5. Hafta | Sözlük oluşturma amacıyla sözcük türlerinin incelenmesi ve sıralanması |
6. Hafta | Deyimlerin ve diğer sözcük gruplarının sözlüklerde yer almasına ilişkin teknikler ve örnekleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | İkidilli ve tek dilli sözlüklerin oluşturulması sürecine ilişkin benzerlik ve farklılıklar |
9. Hafta | Sözlüklerde ansiklopedik bilgilerin kullanılmasına ilişkin ilkeler ve örnekleri |
10. Hafta | Sözlüklerde görsel materyallerin kullanılmasına ilişkin ilkeler ve örnekleri |
11. Hafta | Sözlüklerde yer alacak sözcüklerin konu alanlarına göre sınıflandırılması ve örnekleri |
12. Hafta | Sözcüklerin kökenlerinin sözlüklerde nasıl yansıtıldığı ve ilgili örnekler |
13. Hafta | Sözlük projelerine ilişkin örnekler |
14. Hafta | Çağdaş sözlükçülüğe ilişkin uygulamalar |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 7 | 10 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 45 | 67 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek