İDB700-04 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR İDB700-04 8. Yarıyıl 5 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
Diğer: Tez Yazımı  
Dersin sorumlusu(ları)Tez danışmanı 
Dersin amacıDoktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda, aşağıdaki özellikleri kazanacaktır; ? Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme ? Literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme ? Veri toplama aracını geliştirebilme ? Araştırma verilerini toplayabilme ? Verileri analiz edebilme ? Araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme ? Araştırma bulgularından sonuç çıkartabilme ? Önerilerde bulunabilme ? Araştırmayı raporlaştırabilme ve ? Araştırmayı savunabilme
Dersin içeriği1. Tez konusunun belirlenmesi
2. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması
3. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması
4. Veri toplama aracının geliştirilmesi
5. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
6. Veri toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi
7. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.
 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaBulguların değerlendirilmesi
2. HaftaBulguların değerlendirilmesi
3. HaftaBulguların değerlendirilmesi
4. HaftaBulguların değerlendirilmesi
5. HaftaBulguların değerlendirilmesi
6. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
7. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
8. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
9. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
10. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
11. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
15. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
16. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav1100
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı1100
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 16 10 160
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1640640
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1100100
Toplam İş Yükü33150900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Dilin rolü, tarihsel gelişimi, edinimi, verinin doğası, sınırları, güvenilirliği ve geçerliliği hakkında bilgi sahibidir.   X 
2. Dilbilimin ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar, gerektiğinde antitez oluşturabilecek yeni bilgi üretebilir.  X  
3. Doğal dillerin çözümlemesini yapabilir, özgün bir araştırma tasarımı geliştirebilir, bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir.    X
4. Akademik çalışmada sorunları analiz eder, ileri düzey araştırma yöntemleriyle özgün çözümler üretir.    X
5. Özgün çalışmalar yürütür, karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejiler geliştirir, işbirliği gerektiren çalışmalara liderlik edebilir.    X
6. En az bir bilimsel makale yayınlar veya özgün bir yapıt üreterek alanındaki bilgiyi genişletir.  X  
7. Kuramsal kaynak araştırması yapabilir, uygulamalı çalışmalar yürütebilir. X   
8. İleri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.    X
9. Bilimsel etkinliklere katılarak çalışmalarını sistemli biçimde aktarabilir, özgün görüşlerini savunabilir ve geliştirebilir. X   
10. Yabancı dilde iletişim kurabilir, bilimsel üretim yapabilir, alanyazını takip edebilir. X   
11. Bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek