TİM603 - İMMÜNOPATOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜNOPATOLOJİ | TİM603 | 1. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Deney Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Aytekin Akyol | |||||
Dersin amacı | İmmünopatolojinin temel kavramlarının öğrenilmesidir. Ağırlıklı olarak pratiktir. Öğrenciler her derse önerilen kaynağı okumakla yükümlüdür. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İmmünopatolojinin genel kavramları, immünhistokimya, immünfloresans ve western blot. | |||||
Kaynaklar | 1. Ulrike V. Mikel, Advanced Laboratory Methods in Histology and Pathology. Armed Forces Institute of Pathology, Center for Scientific Publications, Washington,1994. 2. David J. Diagnostic Immunohistochemistry. Churchill Livingstone,1st ed,2002. 3. Allen M. Gwon, Carlos E. Bacchi. Text Atlas of Diagnostic Immunohistochemistry. Oxford University Press,2004. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İmmünopatolojide temel kavramlar-I |
2. Hafta | İmmünopatolojide temel kavramlar-II |
3. Hafta | İmmünhistokimyasal belirleyiciler ve özellikleri-I |
4. Hafta | İmmünhistokimyasal belirleyiciler ve özellikleri-II |
5. Hafta | Tümör tanısında immünhistokimyanın yeri |
6. Hafta | İmmünhistokimya yöntemleri |
7. Hafta | İmmünhistokimyasal yöntemler ile ilgili pratik uygulama-I |
8. Hafta | İmmünhistokimyasal yöntemler ile ilgili pratik uygulama-II |
9. Hafta | İmmünfloresans yöntemleri ve patolojideki yeri |
10. Hafta | İmmünfloresan yöntemler ile ilgili pratik uygulama |
11. Hafta | Western blotlama ve patolojideki kullanım alanları |
12. Hafta | Western blotlama ile ilgili pratik uygulama-I |
13. Hafta | Western blotlama ile ilgili pratik uygulama-II |
14. Hafta | Genel Değerlendirme |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 9 | 3 | 27 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 4 | 20 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 13 | 12 | 156 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 56 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin doğal ve edinsel immünitenin fonksiyonlarını, temel immünolojik prensipleri kavranmış olması beklenir. | X | ||||
2. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immün sistemin rol aldığı ve immün sistemin işleyişinde düzensizliklerin neden olduğu hastalıkların gelişim mekanizmalarını kavramış olması beklenir. | X | ||||
3. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünolojik hastalıkların sınıflandırılmasının, adlandırılmasının, mekanizmalarının, immün patolojinin temel ilkelerinin kavranmış olması beklenir. | X | ||||
4. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin çeşitli sistemlerde görülen immünolojik bozuklukların temel ve ayırt edici özellikleri ile gelişim mekanizmalarının kavranmış olması beklenir. | X | ||||
5. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünolojideki yeni gelişmeleri takip ediyor olması beklenir. | X | ||||
6. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünoloji bilimiyle ilgili orijinal soru sorabilmeyi ve sorulan soruyu yanıtlamak üzere uygun metodoloji ve teknikleri seçerek uygulayabilmeyi öğrenmiş olması beklenir. | X | ||||
7. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin temel immünolojik ve moleküler yöntemleri doğru olarak uygulayabiliyor olması beklenir. | X | ||||
8. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilimsel rapor, poster ve sunum hazırlama ve hakemli dergilere makale yazabilecek beceri ve yeterliliğe ulaşması beklenir. | X | ||||
9. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin alanıyla ilgili etik kavramları hassasiyetle uygulayarak ekip çalışmasına uyabilmesi ve ekibin bir üyesi olarak görev alabilmesi beklenir. | X | ||||
10. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin tez döneminde önerilen bir projeyi tamamlayarak ve konusuyla ilgili literatür bilgisine hakim olarak yüksek lisans tezini yazması, alanındaki literatürde yer alan bilgileri kendi bulguları ile karşılaştırma ve tartışma yeteneğini geliştirmiş olması beklenir. | X | ||||
11. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin makale, veri ve seminer toplantıları sırasında tartışılan yöntemlere eleştirel yaklaşabilmesi, kaygı ve düşüncelerini ortaya koyabilmesi ve okuduklarıyla fikirlerini destekleyebilmesi beklenir. | X | ||||
12. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin immünoloji alanına yönelik laboratuvar güvenlik ve akreditasyon kurallarını bilmesi ve bunları uyguluyor olması beklenir. | X | ||||
13. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin bilimsel bir makaleyi okuyup değerlendirebilecek düzeyde istatistiki analiz yöntemlerini ve kanıta dayalı uygulamaları doğru bilmesi, bunları takip etmesi beklenir | X | ||||
14. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilerin alanıyla ilgili bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlaması, analiz ve sentez yapabilmesi beklenir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek