FME755 - FİZİK EĞİTİMİNDE DOKTORA SEMİNERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
FİZİK EĞİTİMİNDE DOKTORA SEMİNERİ FME755 3. Yarıyıl 2 2 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilerin Fizik Eğitimi alanlarında yapılmış son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırmalarını, değerlendirmelerini ve sonuçları sunmalarını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Fizik Eğitimi alanında ulusal kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  2. Fizik Eğitimi alanında uluslararası kaynaklarda yer alan son çalışmaları ve doktora tez konularını araştırır ve değerlendirir.
  3. Fizik Eğitiminde seminer hazırlama süreçlerini bilir.
  4. Fizik Eğitimine uygun seminer konusunu belirleyebilir.
  5. Fizik Eğitimine yönelik hazırlanan semineri sunma becerisine sahiptir.
  6. Fizik Eğitimine yönelik hazırlanan seminerleri değerlendirir.
Dersin içeriği1.Seçilen çeşitli Fizik Eğitimi konularının anlatımında göz önüne alınması gereken kuralların tartışılması
2.Seçilen bir konu ile ilgili kaynak araştırması yapılarak sunuşa hazırlama, sunuş ve değerlendirme
 
KaynaklarÇeşitli dergi ve kaynaklardan alınmış fizik eğitimi konulu makaleler ve doktora tezleri 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSeminer konusunun nasıl seçileceği ve seminer hazırlama süreci hakkında bilgi verilmesi
2. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
3. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
4. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
5. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
6. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
7. HaftaUlusal kaynakların araştırılarak Fizik Eğitimi alanındaki güncel konuların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
8. HaftaSeminer konularının belirlenmesi
9. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
10. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
11. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
12. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
13. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
14. HaftaBelirlenen konulara yönelik seminerlerin yapılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta--
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum150
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1010100
Sunum / Seminer Hazırlama2612
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11212
Toplam İş Yükü2732180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.   X 
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.X    
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.  X  
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.   X 
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.  X  
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.X    

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek