NEF717 - ÇOCUKLARDA İNVAZİF ELEKTROTLARLA MONİTORİZASYON VE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÇOCUKLARDA İNVAZİF ELEKTROTLARLA MONİTORİZASYON VE | NEF717 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 1 | 6 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Çocuklarda uzun süreli video-EEG monitorizasyonu (skalp elektrotlarla) dersini almış olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Meral Topçu, Prof. Dr. Dilek Yalnızoğlu | |||||
Dersin amacı | İntrakraniyal elektrotlar, elektrotların seçimi/kullanım yerleri, intrakraniyal kayıt endikasyonları ve komplikasyonları, intrakraniyal elektrotların yerleştirilme prensipleri, kronik invazif kayıtların interpretasyonunu ve klinik korelasyonunu, invazif elektrotlar ile fonksiyonel haritalama, intraoperatif elektrokortikografi kayıtlarının endikasyonları ve interpretasyonu | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İntrakraniyal elektrotlar, elektrotların seçimi/kullanım yerleri, intrakraniyal kayıt endikasyonları ve komplikasyonları, intrakraniyal elektrotların yerleştirilme prensipleri, kronik invazif kayıtların interpretasyonunu ve klinik korelasyonunu, invazif elektrotlar ile fonksiyonel haritalama, intraoperatif elektrokortikografi kayıtlarının endikasyonları ve interpretasyonu | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar 1) Niedermeyer E, Lopes Da Silva F. Electrocephalography: Basic Principles, Clinical Applications, and Related Fields. Philadelphia(4. basım). Lippincott Williams & Wilkins 1999 2) Ebersole JS, Pedley TA. Current Practice of Clinical Electroencephalography (3. basım). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins 2003 3) Helen Cross, Duchowny Michael, Tracy Glauser, Edouard Hirsch, Alexis Arzimanoglou. Pediatric Epilepsy. McGraw-Hill Prof Med/Tech 2011 4) Wyllie E. Wyllie?s Treatment of Epilepsy: Principles & Practice (5. Edition). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins 2011 5) Lüders HO, Noachtar S. Atlas and Classification of Electroencephalography. London: J.B Saunders Company 2001 6) Lüders HO, Noachtar S. Epileptic Seizure: Pathophysiology/Clinical Semiology. New York: Churchill Livingston 2000 7) Oguz Cataltepe, George Jallo. Pediatric Epilepsy Surgery: Preoperative Assessment and Surgical Treatment. New York: Thieme 2010. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Invazif intrakraniyal kayıt için kullanılan elektrotlar, invazif kayıt endikasyonları, komplikasyonları |
2. Hafta | İntrakranial kayıtlar için uygun elektrot seçimi ve elektrot yerleştirme prensipleri |
3. Hafta | Kronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-1: Interiktal ECoG |
4. Hafta | Kronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-2: 'High frequency ossilations', 'D-C shift' |
5. Hafta | Kronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-3: İktal ECoG |
6. Hafta | Kronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-4:İktal kayıtların klinik korelasyonu |
7. Hafta | İntraoperatif ECoG kayıtları-1 |
8. Hafta | Intraoperatif ECoG kayıtları-2 |
9. Hafta | Kortikal stimulasyon ve haritalama endikasyonları, çocukluk çağında kullanılan parametreler, komplikasyonlar |
10. Hafta | Kortikal stimülasyon ve fonksiyonel haritalama: ekspresif ve reseptif dil |
11. Hafta | Kortikal stimülasyon ve fonksiyonel haritalama: somotomotor korteks |
12. Hafta | Kortikal stimülasyon ve Fonksiyonel haritalama: vizüel korteks |
13. Hafta | Kronik invazif kayıt raporu |
14. Hafta | Intraoperatif ECoG raporu |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 10 |
Sunum | 5 | 5 |
Projeler | 1 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 5 | 10 | 50 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödevler | 14 | 6 | 84 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 63 | 75 | 310 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir. | X | ||||
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar. | X | ||||
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar. | X | ||||
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek