NEF717 - ÇOCUKLARDA İNVAZİF ELEKTROTLARLA MONİTORİZASYON VE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÇOCUKLARDA İNVAZİF ELEKTROTLARLA MONİTORİZASYON VE NEF717 Herhangi Yarıyıl/Yıl 1 6 4 10
Önkoşul(lar)-var iseÇocuklarda uzun süreli video-EEG monitorizasyonu (skalp elektrotlarla) dersini almış olmak
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Örnek Olay İncelemesi
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Meral Topçu, Prof. Dr. Dilek Yalnızoğlu 
Dersin amacıİntrakraniyal elektrotlar, elektrotların seçimi/kullanım yerleri, intrakraniyal kayıt endikasyonları ve komplikasyonları, intrakraniyal elektrotların yerleştirilme prensipleri, kronik invazif kayıtların interpretasyonunu ve klinik korelasyonunu, invazif elektrotlar ile fonksiyonel haritalama, intraoperatif elektrokortikografi kayıtlarının endikasyonları ve interpretasyonu 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Haftada 1 saat teorik, 10 saat uygulamalı intrakraniyal elektrotlarla elde edilmiş video-EEG çalışmasını kapsar
  2. Teorik derslerle intrakraniyal elektrotları tanıyacak, intrakraniyal kayıt endikasyonlarını ve komplikasyonlarını öğrenecektir.
  3. İntrakraniyal elektrotların yerleştirilme prensiplerini, kayıtların interpretasyonunu, ECoG kayıtlarının klinik korelasyonunu hasta örnekleri ve arşiv kayıtları üzerinden öğrenecektir
  4. İnvazif elektrotlar ile fonksiyonel haritalamanın temellerini öğrenecektir.
Dersin içeriğiİntrakraniyal elektrotlar, elektrotların seçimi/kullanım yerleri, intrakraniyal kayıt endikasyonları ve komplikasyonları, intrakraniyal elektrotların yerleştirilme prensipleri, kronik invazif kayıtların interpretasyonunu ve klinik korelasyonunu, invazif elektrotlar ile fonksiyonel haritalama, intraoperatif elektrokortikografi kayıtlarının endikasyonları ve interpretasyonu 
KaynaklarKaynaklar
1) Niedermeyer E, Lopes Da Silva F. Electrocephalography: Basic Principles, Clinical Applications, and Related Fields. Philadelphia(4. basım). Lippincott Williams & Wilkins 1999
2) Ebersole JS, Pedley TA. Current Practice of Clinical Electroencephalography (3. basım). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins 2003
3) Helen Cross, Duchowny Michael, Tracy Glauser, Edouard Hirsch, Alexis Arzimanoglou. Pediatric Epilepsy. McGraw-Hill Prof Med/Tech 2011
4) Wyllie E. Wyllie?s Treatment of Epilepsy: Principles & Practice (5. Edition). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins 2011
5) Lüders HO, Noachtar S. Atlas and Classification of Electroencephalography. London: J.B Saunders Company 2001
6) Lüders HO, Noachtar S. Epileptic Seizure: Pathophysiology/Clinical Semiology. New York: Churchill Livingston 2000
7) Oguz Cataltepe, George Jallo. Pediatric Epilepsy Surgery: Preoperative Assessment and Surgical Treatment. New York: Thieme 2010.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaInvazif intrakraniyal kayıt için kullanılan elektrotlar, invazif kayıt endikasyonları, komplikasyonları
2. Haftaİntrakranial kayıtlar için uygun elektrot seçimi ve elektrot yerleştirme prensipleri
3. HaftaKronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-1: Interiktal ECoG
4. HaftaKronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-2: 'High frequency ossilations', 'D-C shift'
5. HaftaKronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-3: İktal ECoG
6. HaftaKronik invazif kayıtların değerlendirilmesi-4:İktal kayıtların klinik korelasyonu
7. Haftaİntraoperatif ECoG kayıtları-1
8. HaftaIntraoperatif ECoG kayıtları-2
9. HaftaKortikal stimulasyon ve haritalama endikasyonları, çocukluk çağında kullanılan parametreler, komplikasyonlar
10. HaftaKortikal stimülasyon ve fonksiyonel haritalama: ekspresif ve reseptif dil
11. HaftaKortikal stimülasyon ve fonksiyonel haritalama: somotomotor korteks
12. HaftaKortikal stimülasyon ve Fonksiyonel haritalama: vizüel korteks
13. HaftaKronik invazif kayıt raporu
14. HaftaIntraoperatif ECoG raporu
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama1420
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1410
Sunum55
Projeler15
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14342
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama51050
Proje11010
Ödevler14684
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü6375310

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Adaylar klinik nöro-elektrofizyoloji konusunda bilgi sahibi olurlar, uygulamaları yapabilirler, seminer ve ders anlatabilirler, araştırma planlayabilr ve yenilikleri takip edebilir.  X  
2. Bu programı bitirenler nöro-elektrofizyoloji alanında yeni proje üretebilir ve yeni projeleri değerlendirebilecek düzeyde teorik bilgi ve beceri sahibi olurlar.   X 
3. Programı bitiren adaylar çocuk ve erişkinlerde, EEG çekilmesi ve yorumlanmasını öğrenir, EEG ile ilgili temel uygulamalar, aktivasyon yöntemleri, EEG monitarizasyonu konularında teorik ve pratik bilgilere sahip olurlar.    X
4. Programı bitiren adaylar sinir iletim teknikleri, iğne elektromiyografisi, tek lif EMG'si, ardısıra sinir uyarımı, uyarılmış potansiyeller ve otonomik testler konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar, bu incelemeleri gerçekleştirip değerlendirebilir ve bu konularda tek başına bir laboratuar sorumluluğu üstlenebilecek ölçüde bilgi ve beceri sahibi olurlar.X    
5. Adaylar nöro-elektrofizyoloji ile ilgili cihazları tanır, kullanılma endikasyonlarını bilir ve uygulayabilirler.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek