SBT674 - MOTİVASYONEL YÖNELİMLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MOTİVASYONEL YÖNELİMLER | SBT674 | 2. Yarıyıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Ziya Koruç | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Performansın artırılmasında motivasyonun özel bir yeri bulunmaktadır. Sosyal yaşantıda performansın yerine sporsal motivasyon ve teknikleri ele alınmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Fiziksel etkinliklerde motivasyon dinamiklerini anlamak, çocuklarda motivasyonun gelişimi, sporda başarı ve hedef araştırmaları, sporda ve fiziksel etkinliklerde hedef belirleme, egzersizin bir belirleyicisi olarak öz yeterlik, egzersiz ve sporda içsel ve dışsal motivasyon, takım ve bireysel sporlarda motivasyon stratejileri, sporda algısal kontrol konuları ele alınmaktadır. | |||||
Kaynaklar | Brewer, W. B. (2009), Handbook of sports Medicine and Science: Sport Psychology. Oxford: Wiley-Blackwell. IOC Medical Commission. Glyn, R. C. (2001). Advances in Motivation in Sport and Exercise, Champain IL: Human Kinetics. Glyn, C. R. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Champain IL: Human Kinetics. Haggr, M. S. And Chatzisarantis, N. L. D. (2007). Intrinsic Motivation and Self Determination in Exercise and Sport. Champain IL: Human Kinetics. Horn, T. S. (2008). Advances in Sport Psychology. Champain IL: Human Kinetics. Moran, A. P. (2004), Sport and Exercise Psychology: A Critical Introduction. London: Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Motivasyon tanımlar ve kavramlar ve motivasyonun doğası, |
2. Hafta | Fiziksel etkinliklerde motivasyon dinamikleri, |
3. Hafta | Egzersiz motivasyona kuramsal yaklaşımlar, |
4. Hafta | Spora özgü motivasyon modeller, |
5. Hafta | Çocuklarda motivasyonun gelişimi |
6. Hafta | Sporda başarı ve hedef araştırmaları |
7. Hafta | Sporda ve fiziksel etkinliklerde hedef belirleme, |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Egzersiz ve sporda içsel ve dışsal motivasyon |
10. Hafta | Bireysel sporlarda motivasyon stratejileri, |
11. Hafta | Takımda motivasyon stratejileri |
12. Hafta | Motivasyonun değerlendirilmesi |
13. Hafta | Proje Hazırlama |
14. Hafta | Proje Sunumu |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 25 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 5 |
Sunum | 2 | 5 |
Projeler | 1 | 5 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 8 | 112 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 52 | 52 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 49 | 129 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | X | ||||
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | X | ||||
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | X | ||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | X | ||||
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | X | ||||
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | X | ||||
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | X | ||||
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek