SBT674 - MOTİVASYONEL YÖNELİMLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MOTİVASYONEL YÖNELİMLER SBT674 2. Yarıyıl 2 2 3 10
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Ziya Koruç 
Dersin amacıBu dersin amacı; Performansın artırılmasında motivasyonun özel bir yeri bulunmaktadır. Sosyal yaşantıda performansın yerine sporsal motivasyon ve teknikleri ele alınmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Sporda motivasyonun dinamiklerini bilir. Motivasyon kuramlarını bilir. Sporcuların spor hedefleri oluşturmalarına yardımcı olur. Çocuk, genç ve yetişkin sporlarında motivasyon tekniklerini kullanabilme yeterliğine sahiptir. Takım ve bireysel sporlarda motivasyon tekniklerini kullanabilme yeterliğine sahiptir.
Dersin içeriğiFiziksel etkinliklerde motivasyon dinamiklerini anlamak, çocuklarda motivasyonun gelişimi, sporda başarı ve hedef araştırmaları, sporda ve fiziksel etkinliklerde hedef belirleme, egzersizin bir belirleyicisi olarak öz yeterlik, egzersiz ve sporda içsel ve dışsal motivasyon, takım ve bireysel sporlarda motivasyon stratejileri, sporda algısal kontrol konuları ele alınmaktadır. 
KaynaklarBrewer, W. B. (2009), Handbook of sports Medicine and Science: Sport Psychology. Oxford: Wiley-Blackwell. IOC Medical Commission.
Glyn, R. C. (2001). Advances in Motivation in Sport and Exercise, Champain IL: Human Kinetics.
Glyn, C. R. (1992). Motivation in Sport and Exercise. Champain IL: Human Kinetics.
Haggr, M. S. And Chatzisarantis, N. L. D. (2007). Intrinsic Motivation and Self Determination in Exercise and Sport. Champain IL: Human Kinetics.
Horn, T. S. (2008). Advances in Sport Psychology. Champain IL: Human Kinetics.
Moran, A. P. (2004), Sport and Exercise Psychology: A Critical Introduction. London: Routledge. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMotivasyon tanımlar ve kavramlar ve motivasyonun doğası,
2. HaftaFiziksel etkinliklerde motivasyon dinamikleri,
3. HaftaEgzersiz motivasyona kuramsal yaklaşımlar,
4. HaftaSpora özgü motivasyon modeller,
5. HaftaÇocuklarda motivasyonun gelişimi
6. HaftaSporda başarı ve hedef araştırmaları
7. HaftaSporda ve fiziksel etkinliklerde hedef belirleme,
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaEgzersiz ve sporda içsel ve dışsal motivasyon
10. HaftaBireysel sporlarda motivasyon stratejileri,
11. HaftaTakımda motivasyon stratejileri
12. HaftaMotivasyonun değerlendirilmesi
13. HaftaProje Hazırlama
14. HaftaProje Sunumu
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama425
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler25
Sunum25
Projeler15
Seminer00
Ara Sınavlar110
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)148112
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje15252
Ödevler2510
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü49129300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak hareket ve spor alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.   X 
2. Hareket ve spor alanının gerektirdiği teknolojik bilgiye sahiptir.    X
3. Hareket ve spor alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.X    
4. Hareket ve spor alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır  X  
5. Hareket ve spor alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. X   
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. X   
7. Hareket ve spor alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.  X  
8. Hareket ve spor alanıyla ilgili ulusal / uluslar arası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X   
9. Hareket ve spor alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. X   
10. Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. X   
11. Hareket ve spor alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.X    
12. Bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. X   
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.X    
14. Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.X    
15. Hareket ve spor alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. X   

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek