HÇS700-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | HÇS700-02 | 6. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Hicran Çavuşoğlu, Dr. Öğr. Üyesi Nebahat Bora Güneş | |||||
Dersin amacı | Öğrencinin seçtiği araştırma problemi konusunda literatür taraması, araştırma desenin planlaması, topladığı verileri değerlendirmesi, yorumlaması ve bu süreçte araştırma etiğine uygun davranması amaçlanır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Öğrencinin yüksek lisans derslerini tamamladıktan sonra danışmanın gözetiminde bir araştırma yapmasını içerir. | |||||
Kaynaklar | Yeni araştırma makaleleri ve kaynak kitaplar önerilir. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
2. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
3. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
4. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
5. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
6. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
7. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
8. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
9. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
10. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
11. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
12. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
13. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
14. Hafta | Tez konusuna yönelik çalışmalar |
15. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 1 | 50 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 17 | 238 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 42 | 588 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 43 | 68 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme. | |||||
2. Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme. | |||||
3. Araştırmaların bilimsel niteliğini değerlendirebilme | X | ||||
4. Kendi alanında bağımsız olarak özgün araştırmalar yapabilme | X | ||||
5. Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme | |||||
6. Sağlık sorunu olan çocuğun bakımının yönetiminde hemşirelik kuramlarının etkinliğini test edebilme | X | ||||
7. Çocuk hemşireliği alanında hemşirelik bilgisi üretmek ve geliştirmek için araştırmalar tasarlayabilme | X | ||||
8. Teorik ve analitik bilgi ve becerileri kullanarak çocuk sağlığı alanındaki yenilikleri çocuk hemşireliğine uygulayabilme | |||||
9. Çocuk hemşireliği alanında bir çalışmada ya da disiplinler arası çalışmada uzmanlık yapabilme | X | ||||
10. Sağlık bakımına, politikalara ve kanıta dayalı uygulamalarına katkı sağlayacak bilgileri üretmek ve geliştirmek için teorilere dayalı araştırmalar yapabilme | X | ||||
11. Çocuk hemşireliğine yönelik seçilen bir alandaki bilimsel kanıtları derinlemesine bir bakış açısıyla değerlendirerek kanıta dayalı uygulama rehberleri geliştirebilme | |||||
12. Çocuk hemşireliği alanında yeni ve yaratıcı bilgiler üretebilme |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek