JEM783 - DOĞU AKDENİZ HAVZASI HİDROKARBON POTANSİYELİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DOĞU AKDENİZ HAVZASI HİDROKARBON POTANSİYELİ | JEM783 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Dr. İsmail Hakkı DEMİREL | |||||
Dersin amacı | Türkiye'nin yasal karasularındaki hidrokarbon varlığının belirlenmesi ve yakın alanlardaki muhtemel petrol-gaz varlığının doğru tanımlanmasına yönelik konuların öğrenciye aktarılması bu dersin başlıca amacıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Doğu Akdeniz Havzası doğal gaz potansiyeli ve güncel keşifler; Libya, Mısır, İsrail, Lübnan, Suriye, Türkiye, Kıbrıs ve Yunanistan'ın petrol jeolojisi ve hidrokarbon potansiyeli; Akdeniz deniz tabanı derinliğinin ve topoğrafyasının batimetri haritaları üzerinde tanımı, deniz tabanında yer alan potansiyel hidrokarbon (petrol, gaz hidrat) alanlarının belirlenmesi; petrol-gaz boru hatları için muhtemel güzergah seçimine yönelik uygulamalar; Doğu Akdeniz Havzası hidrokarbon (petrol-gaz) potansiyelinin jeopolitik öneminin vurgulanması. | |||||
Kaynaklar | 1. Garfunkel, Z. 2004.Origin of the Eastern Mediterranean Basin. a reevaluation Tectonophysics, vol.391 (1-4) pp.11-34. 2. Lykousis, V., , et al., 2009. Mud volcanoes and gas hydrates in the Anaximander mountains (Eastern Mediterranean Sea). Marine and Petroleum Geology. V.26 (6), p854-872. 3. Mcgregor. D.S., 1996. The hydrocarbon systems of North Africa. Marine and Petroleum Geology. Vol.13. No.3. pp. 329-340. 4. Vandré, C., et al., 2007. Natural gas formation in the western Nile delta (Eastern Mediterranean): Thermogenic versus microbial. Org. Geochem. Vol.38. pp.523-539 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kavramlar ve Metotlar |
2. Hafta | Doğu Akdeniz Havzasının yayılım alanı |
3. Hafta | Doğu Akdeniz bölgesinde var olan anoksik dönemlere ait kaynak kaya depolanmaları |
4. Hafta | Kaynak kayaların hidrokarbon potansiyeli ve bölgelere göre değişen organik olgunlukları |
5. Hafta | Nil Deltası ve Süveyş rift baseninin hidrokarbon potansiyeli |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Levantine ve Latakia basenlerinin hidrokarbon potansiyelleri |
8. Hafta | Türkiye, Kıbrıs ve Rodos arasında kalan alanın taban topoğrafyası |
9. Hafta | İsrail, Suriye ve Lübnan'ın kara alanlarının hidrokarbon potansiyeli |
10. Hafta | Çamur volkanlarının oluşumu ve dağılımı |
11. Hafta | Doğu Akdeniz Havzası gaz hidrat alanları |
12. Hafta | Ara sınav |
13. Hafta | Muhtemel petrol-gaz boru hatları rotaları |
14. Hafta | Doğu Akdeniz'de enerji kaynakları stratejisinin geliştirilmesi |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 9 | 90 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 18 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 41 | 58 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel bilimler, mühendislik bilimleri ve matematik konularında üst düzeyde bilgiye sahiptir ve uygulamasını da üst düzeyde yapar. | X | ||||
2. Bilgiye ulaşır ve kavrar, bilgiyi kullanarak araştırma yapmak için gerekli yöntem ve kabiliyete sahiptir. | X | ||||
3. Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı çalışmalar yapar, ayrıca bilime ve teknolojiye yenilik kazandıran yeni bir yöntem, teknolojik ürün veya süreç geliştirir. | X | ||||
4. Yerbilimleri alanında güncel gelişmelerde dahil her yönlü bilgiye sahiptir. | X | ||||
5. Yerbilimleri alanındaki fikirleri ve gelişmeleri değerlendirir ve eleştirel yaklaşımla analiz ve sentezini yapar. | X | ||||
6. Uzmanlık alanında sözlü, yazılı ve görsel etkin iletişimde yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanır. | X | ||||
7. Akademik çalışmalarının sonuçlarını ulusal ve uluslararası saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilime ve teknolojiye katkı koyar. | X | ||||
8. Araştırmalarının her aşamasında toplumsal ve bilimsel etik kurallara saygılıdır; bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri izler, değerlendirir ve bu gelişmeleri tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle toplumla paylaşır. | X | ||||
9. Özgün bir araştırma sürecinin yönetiminde süreci bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek