ATB703 - KURUMLARDA FİZ. ÇEVRE ve YÖN. PROG. PLANLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
KURUMLARDA FİZ. ÇEVRE ve YÖN. PROG. PLANLAMA ATB703 1. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Diğer: Proje, ödev  
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sibel Erkal 
Dersin amacıBu dersin amacı; Öğrencilerin farklı kurumlarda fiziksel çevre ve yönetimi (kurum ev idaresi) alanında program planlama becerisini geliştirmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci bu dersin sonunda öğrenci; Literatürü inceler,
  2. Program planlamanın önemini kavrar, program planlamada izlenecek adımları bilir,
  3. İş analizini anlar,
  4. Standart geliştirmeyi öğrenir,
  5. Temizlik programı yapmayı bilir, çeşitli hizmet alanlarına yönelik program geliştirmeyi bilir,
  6. Çamaşırhane hizmetlerine yönelik program geliştirmeyi bilir,
  7. Konu ile ilgili literatürü inceler, yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve özgün araştırma planlar,
  8. Araştırma sonuçlarını kullanarak makale hazırlar, makaleyi sunar.
Dersin içeriğiLiteratür Tarama,
Program Planlamanın Önemi,
Program Planlamada İzlenecek Adımlar,
İş Analizleri- İş Tanımları,
Standart Geliştirme,
Temizlik Programı Kapsamı
Temizlik Sıklıklarının Belirlenmesi,
Temizlik Sürelerinin Belirlenmesi,
Temizlik Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi,
Çamaşırhane Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi
Araştırma Projesinin Sunumu 
Kaynaklar1.Şafak, Ş.Erkal, S.(2011).Kurumlarda Ev İdaresi. Damla Matbaacılık. Ankara.
2.Yertutan,C (2000). Kurumlarda Ev İdaresi Hizmetlerinin Vermliliği. Minha Matbaacılık Ltd. Şti, Ankara.
3.Hatfield, D., Winter, C.(1986). Professional Housekeeping, Century Hutchinson Group Ltd. Britian. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaLiteratür Tarama
2. HaftaProgram Planlamanın Önemi
3. HaftaProgram Planlamada İzlenecek Adımlar
4. Haftaİş Analizleri- İş Tanımları
5. HaftaStandart Geliştirme
6. HaftaTemizlik Programının hazırlanması
7. HaftaTemizlik Sıklıklarının Belirlenmesi
8. HaftaÇamaşırhane Hizmetleri
9. HaftaÇamaşırhane Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi
10. HaftaProje sunumu
11. HaftaTemizlik Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi
12. HaftaProje hazırlama
13. HaftaProje hazırlama
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum210
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı550
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)912108
Sunum / Seminer Hazırlama22550
Proje22856
Ödevler11414
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü29112300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir     
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar     
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır    X
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir   X 
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir    X
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptir   X 
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar   X 
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarır   X 
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir   X 
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir   X 
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir    X
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek