ATB703 - KURUMLARDA FİZ. ÇEVRE ve YÖN. PROG. PLANLAMA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KURUMLARDA FİZ. ÇEVRE ve YÖN. PROG. PLANLAMA | ATB703 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Diğer: Proje, ödev | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sibel Erkal | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; Öğrencilerin farklı kurumlarda fiziksel çevre ve yönetimi (kurum ev idaresi) alanında program planlama becerisini geliştirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Literatür Tarama, Program Planlamanın Önemi, Program Planlamada İzlenecek Adımlar, İş Analizleri- İş Tanımları, Standart Geliştirme, Temizlik Programı Kapsamı Temizlik Sıklıklarının Belirlenmesi, Temizlik Sürelerinin Belirlenmesi, Temizlik Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi, Çamaşırhane Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi Araştırma Projesinin Sunumu | |||||
Kaynaklar | 1.Şafak, Ş.Erkal, S.(2011).Kurumlarda Ev İdaresi. Damla Matbaacılık. Ankara. 2.Yertutan,C (2000). Kurumlarda Ev İdaresi Hizmetlerinin Vermliliği. Minha Matbaacılık Ltd. Şti, Ankara. 3.Hatfield, D., Winter, C.(1986). Professional Housekeeping, Century Hutchinson Group Ltd. Britian. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Literatür Tarama |
2. Hafta | Program Planlamanın Önemi |
3. Hafta | Program Planlamada İzlenecek Adımlar |
4. Hafta | İş Analizleri- İş Tanımları |
5. Hafta | Standart Geliştirme |
6. Hafta | Temizlik Programının hazırlanması |
7. Hafta | Temizlik Sıklıklarının Belirlenmesi |
8. Hafta | Çamaşırhane Hizmetleri |
9. Hafta | Çamaşırhane Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi |
10. Hafta | Proje sunumu |
11. Hafta | Temizlik Hizmetleri İçin Program Planlama Projesi |
12. Hafta | Proje hazırlama |
13. Hafta | Proje hazırlama |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 9 | 12 | 108 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 25 | 50 |
Proje | 2 | 28 | 56 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 29 | 112 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alana yenilik getirecek bilgilere uzmanlık düzeyinde sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | |||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar | |||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulamada uzmanlık bilgisini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgiyi kullanarak, ileri yöntem ve teknikler ile araştırma yapabilme, yeni bilgileri sistematik olarak kullanma becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alana yenilik getiren bir yöntem ve uygulama veya bilinen bir yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygulama konusunda özgün bir çalışma gerçekleştirebilecek beceriye sahiptir | X | ||||
8. Alanı ile ilgili ulusal/uluslararası dergilerde makaleler yayınlar | X | ||||
9. Alanındaki bilgileri eleştirel değerlendirip yeni düşünce ve yöntemleri akademik ortamlarda aktarır | X | ||||
10. Alandaki ulusal/uluslararası gelişmeleri alan içi ve alan dışı uzmanlarla tartışabilme yetkinliğine sahiptir | X | ||||
11. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
12. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
13. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek